|
|
کدخبر: ۱۵۵۸۹۹

روانبخش در گفت وگو با فارس:

یک فعال سیاسی با بیان اینکه عنوان «اعلام نیاز به یارانه نقدی» که در سایت ثبت نام یارانه به کار گرفته شده درست نیست، گفت: این نام گذاری از نظر روانی بر روی مردم و از لحاظ سیاسی در بیرون از کشور و مذاکرات نامطلوب است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: نقش رسانه ملی که به صورت گسترده برای انصراف افراد توانمند و برخوردار از مکنت مالی تبلیغ می کند خوب است اما عنوانی که در سایت ثبت نام یارانه، «اعلام نیاز به یارانه نقدی»، به کار گرفته شده درست نیست.

روانبخش با بیان اینکه وقتی جمعیت قابل ملاحظه ای از کشور یعنی حدود ۵۰ میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کنند با توجه به عنوان سایت اثرات سیاسی نامطلوبی دارد، افزود: این قضیه نیز مانند سبد کالا و در عین حال امری ثبت شده است و ممکن است در شرایط مذاکره مدعی شوند که ملت ایران بر اثر تحریم ها فقیر شده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه این قضیه عزت ملی و ملت را زیر سؤال می برد یادآور شد: وقتی که بر اساس اعلام موجودی مردم، دولت تصمیم گیر نهایی است چرا چنین عنوانی را برای سایت انتخاب کرده اند تا رسانه های بیگانه با سوءاستفاده از این شرایط، ملت ایران را نیازمند و فقیر معرفی کند.

وی ادامه داد: در دولت گذشته قرار بود به مردم یارانه بدهند تا خود مردم برای مدیریت آن اقدام کنند اما ادبیات فعلی در این زمینه در شأن ملت ایران نیست و باعثسوءاستفاده می شود.

روانبخش با بیان این نکته که ثبت نام برای دریافت یارانه به معنای فقیر بودن نیست، تصریح کرد: بنابراین این نام گذاری از نظر روانی بر روی مردم و از لحاظ سیاسی در بیرون از کشور نامطلوب است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پایان پیشنهاد کرد: صدا و سیما از بزرگان و مراجع سایر اقوام و مذاهب از جمله اهل سنت نیز بخواهد که درباره انصراف از دریافت یارانه اظهارنظر کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار