|
|
کدخبر: ۱۵۵۹۱۳

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۴ روستا در سطح شهرستان سبزوار از داشتن آب شرب محرومند.

به گزارشخبرگزاری فارساز سبزوار، محمدرضا محسنی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار با بیان اینکه مدیران اجرایی کشور مورد خطاب مستقیم مقام معظم رهبری(مدظله) در نامگذاری شعار سال هستند، اظهار داشت: متأسفانه در ۳۵ سال گذشته از آن شعارها و ارزش های انقلابی که باعثتحقق حرکت بزرگ ملت ایران در نابودی نظام سلطه شده بود عدول کرده ایم و آن ارزش ها را کمتر مورد توجه قرار می دهیم.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری بر مبنای کارشناسی های خاص ایشان از مباحثروز جهان صورت می گیرد، ادامه داد: باید به دنبال یک تحول جدی در راستای تحقق منویات رهبری حرکت کنیم و از شعار دادن های بی مورد بپرهیزیم و پا در میدان عمل بگذاریم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه تأکید بر مسئله فرهنگ و اولویت آن نسبت به اقتصاد به درستی تصریح شده است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد یک نظام قدرتمند و توسعه یافته باید به مسائل مهمی از جمله توانمندی های داخلی آن کشور توجه کرد و باید برای هرکاری که در این زمینه انجام می دهیم یک پیوست فرهنگی مناسب نیز ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اطاله زمان و کارها توسط برخی افراد در ادارات یک مانع مهم در راه پیشرفت و تحقق کشور است یادآور شد: در دستگاه های اجرایی کشور یک بی انگیزگی در انجام امورات وجود دارد و مدیران اجرایی ما به جای نظارت درست و کارگشایی امروز با بی نظارتی به سمت مشکل آفرینی حرکت کرده اند.

محسنی ادامه داد: امروز احساس می شود که در زمینه رضایت عمومی نیز مشکلاتی داریم که باید دستگاه های نظارتی در این زمینه بیشتر دقت کنند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به مسئله بودجه کشور یادآور شد: طلیعه دولت یازدهم طلیعه بسیار خوبی برای کشور بود چرا که بودجه پس از چند سال برای نخستین بار به موقع به مجلس آورده شد.

وی با بیان اینکه در بودجه جاری کشور بیش از ۱۲ درصد افزایش اعتبارات داشته ایم گفت: در بخش پروژه های عمرانی امسال ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است و نسبت به سال گذشته کاهش اعتبارات داشته ایم.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد افزود: با توجه به اینکه بودجه بخش عمرانی بر اساس عملکردهای سال گذشته سنجیده شده است و در سال گذشته از ۵۶ هزار میلیارد تومان مصوب شده فقط ۱۱ هزار میلیارد محقق شد؛ بر همین اساس امسال این بودجه را کاهش داده ایم.

وی با اشاره به ماده ۱۸۰ قانون بودجه در بحثرفع محرومیت از کشور گفت: در بحثرفع محرومیت سال گذشته شاهد دستیابی به توفیقاتی بودیم که امسال نیز رقم این بخش را افزایش داده ایم و آن را از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۳ هزار ۷۲۰ میلیارد رسانده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمرکز دولت بر روی افزایش درآمدهای حوزه سلامت از محل هدفمندی یارانه هاست، عنوان کرد: متأسفانه در سال های گذشته قانون هدفمندی به درستی اجرا نمی شد و همه درآمدهای حاصله از این محل صرف پرداخت به مردم شده بود که امسال تدبیری در این زمینه اندیشیده شده و بودجه خوبی را در این بخش به دولت اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال اجرای سیاست هایی است تا بتواند جلو افزایش قیمت حامل های انرژی و افزایش پرداختی از سوی مردم در بحثبهداشت و درمان را بگیرد یادآور شد: اگر افراد بیشتری از گرفتن یارانه انصراف دهند و فقط متقاضیان حقیقی در این زمینه ثبت نام کنند از ۴۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده به بخش یارانه مبلغ خوبی به دولت باز پرداخت خواهد شد که دست دولت را در اجرای این سیاست ها باز می کند.

محسنی با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی بودجه از محل درآمدهای کشور و اختصاص آن به استانداری گفت: در این زمینه سهم شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی ۶.۱ درصد است و سهم ما از منابع استانی نیز ۵.۷۵ درصد است که به نسبت سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته که باید به دنبال تأمین آن از محل های دیگر باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار روستای کشور و ۳۴ روستا در سطح شهرستان سبزوار از داشتن آب شرب محرومند، ادامه داد: در این زمینه نیز اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان را برای این بخش تخصیص داده ایم تا هرچه سریعتر این مناطق نیز از داشتن آب شرب بهره مند شوند.

وی مکلف شدن وزارت نفت برای در اختیار گذاشتن قیر رایگان نیز به وزارت راه و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱۸ میلیارد تومان نیز برای خرید گندم اختصاص یافته و به بانک ها نیز مکلف شدند تا ۲۵ درصد تسهیلات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.

محسنی در پایان از همه مدیران اجرایی شهرستان خواست تا نسبت به دریافت سهم حوزه های خود از بودجه پیگیری کنند و تأکید کرد: سال ۹۳ سال حرکت انقلابی برای توسعه کشور است و باید با استفاده از طرفیت های موجود کشور با تکیه بر نیروی انسانی و فناوری های نوین به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

انتهای پیام / ۲۲۰۲ / ح۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار