|
|
کدخبر: ۱۵۶۰۷۳

دانشگاه ها در هفته ای که گذشت /

خبرگزاری تسنیم: حوزه آموزش عالی و دانشگاهها در هفته گذشته که اولین هفته پس از تعطیلات ایام عید نوروز بودعلاوه بر دید و بازدید های مرسوم به مناسبت آغاز سال نو مانند هفته های گذشته خبر ساز بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، حوزه آموزش عالی و دانشگاهها در هفته گذشته که اولین هفته پس از تعطیلات دو هفته ای ایام عید بود مانند هفته های گذشته خبر ساز بود.

* صدور قطعنامه پارلمان علیه ایران از مسائلی بود که طی هفته گذشته واکنش فعالان دانشجویی را در پی داشت تا جاییکه دانشجویان به صدور بیانیه ای در تقبیح این قطعنامه اکتفا نکردند و با تجمع مقابل سفارت یونان به مسئولان سیاست خارجه ایران در این خصوص تذکر و به تصویب کنندگان اروپایی آن هشدار دادند.

* سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته گذشته ضمن تشریح برخی از فعالیتهای این معاونت، از اجرایی شدن طرح معافیت گمرکی شرکت های دانش بنیان در سال جاری خبر داد، همچنین دبیر شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان در این هفته از ابلاغ شیوه نامه ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و شرایط جدید ارائه تسهیلات به نخبگان خبر داد.

*معاونان و رئیس دانشگاه آزاد در این هفته ضمن برگزاری دیدارهای نوروزی با رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه گزارش عملکرد خود در سال گذشته و برنامه های جدید این دانشگاه را در دیدار نوروزی با آیت الله هاشمی رفسنجانی به رئیس هیات امنای این دانشگاه اعلام کردند. میرزاده همچنین در این هفته از تهیه طرحی برای فعالیت سه ترمی این دانشگاه به صورت اختیاری از جانب دانشجویان خبر داد.

* در ادامه تغییرات روسای دانشگاهها در هفته گذشته رئیس سه دانشگاه را عزل و روسای جدید آنها را معرفی کرد. تغییر رئیس دانشگاه های مازندران، رازی و فسا از جمله این تغییرات بود.

* فرجی دانا در هفته گذشته با حضور در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کلیات برنامه های وزیر علوم در رابطه با مسائل مختلفی همچون توسعه آموزش های مهارتی، تغییر هرم اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، تقویت پژوهش در آموزش عالی، دانشجویان خارج از کشور، متوازن کردن ظرفیت های آموزشی برای توسعه آموزش عالی، بازنگری در نظام ارزیابی و سنجش و تقویت نظارت و ارزیابی را تشریح کرد.

* انصراف مسئولان ارشد وزارت علوم از دریافت یارانه در کنار سایر مسئولان دیگر دولت از اخبار هفته گذشته در حوزه دانشگاه بود. امید معاون مالی اداری وزارت علوم از دانشگاهیان درخواست کرد آنها نیز از دریافت یارانه انصراف دهند.

* برگزاری نهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران با حضور ۳۸۸ تیم از ۲۲ کشور جهان طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور ۲۴ لیگ نیز از دیگر اخبار هفته گذشته بود.

* تعیین ساز و کار انتخاب رئیس دانشگاه تهران در هفته های آینده، اعلام شرایط جدید بورس دکتری خارج، ارزیابی و رتبه بندی شرکت های لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی خصوصی، اعلام زمان نتایج اولیه آزمون دکتری، ابلاغ مصوبه انتخاب ۱۱ رئیس دانشگاه توسط رئیس جمهور، برگزاری اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید، دیدار نمایندگان تشکل های دانشجویی و پدر شهید احمدی روشن با خانواده شهید خلیلی و رونمایی از آرم دانشگاه ایرانیان از اخبار هفته گذشته آموزش عالی و دانشگاهها بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار