|
|
کدخبر: ۱۵۶۰۹۶

دستورکار صحن علنی مجلس در هفته آینده /

خبرگزاری تسنیم: صحن علنی مجلس در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده تشکیل جلسه می دهد که در مهم ترین بخش ها قرار است وزیر نفت برای پاسخ به سؤال دو تن از نمایندگان تهران در یکی از این جلسات حضور یابد.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، مجلس شورای اسلامی در هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تشکیل جلسه می دهد که قرار است در مهم ترین بخش ها، بیژن زنگنه وزیر نفت جهت پاسخ به سؤال حجت الاسلام حمید رسایی و علی اصغر زارعی نمایندگان مردم تهران در مجلس حضور یابد. همچنین قرار است علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گزارشی در مورد " اقتصاد مقاومتی، هدفمندسازی یارانه ها و سیاست های دولت و وزارتخانه ذیربط در حوزه های مذکور را به نمایندگان مردم در خانه ملت ارائه کند.

دستورکار صحن علنی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:

**گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درمورد لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که از شورای نگهبان اعاده شده است، مورد بررسی قرار گیرد.

**گزارش کمیسون تدوین آئین نامه داخلی مجلس درمورد طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیئت ها(اعاده شده از شورای نگهبان).

**گزارش کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس درمورد طرح استفساریه تبصره ماده(۷۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۴/۱۰ / ۱۳۹۲ به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون قضایی وحقوقی درمورد طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب ۱۳۸۷ که دراجرای ماده ۱۰۴ آئین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

**گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل(۴۴) قانون اساسی درمورد طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

**گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمورد طرح انتقال پایتخت که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

**گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقتنامه ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمرکی.

**گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات درمورد مالیات های بر درآمد و سرمایه.

**گزارش کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت های انضباطی نیروهای مسلح.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام های پرداختی شرکت های تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب ۱۳۶۵ و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب ۱۳۷۱.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر.

**گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند(ج) ماده(۱۷۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که این طرح توسط شورای عالی استان ها ارائه شده است.

**گزارش کمیسیون عمران درمورد طرح الحاق یک تبصره به قانون احداثپروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب ۲۴/۸ / ۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی آن.

**گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل های اصلاحی(۱)،(۲) و(۴) کنوانسیون ورشو و اصلاحی آن به موجب پروتکل لاهه مربوط به یکسان کردن برخی از مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی.

**گزارش کمیسیون عمران در مورد رد طرح اصلاح ماده(۵) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که این طرح توسط شورای عالی استان ها ارائه شده و در اجرای ماده ۱۴۷ آئین نامه داخلی به تقاضای شورای مذکور در دستور قرار گرفت.

**گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح ماده(۸) قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران.

**گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرائم زیست محیطی.

**گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح استفساریه ماده(۲۴) قانون بیمه.

همچنین، سؤال حجت الاسلام حمید رسایی، علی اصغر زارعی و حجت السلام روح الله حسینیان نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از وزیر نفت و نیز گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد " اقتصاد مقاومتی، هدفمندسازی یارانه ها و سیاست های دولت و وزارتخانه ذیربط در حوزه های مذکور " در دستور روز سه شنبه مورخ ۲۶/۱ / ۱۳۹۳ قراردارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار