|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۲۹

تکرار / معاون اول قوه قضائیه:

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه هیچ فردی به خاطر بهایی بودن محاکمه نشده است گفت: بهائیانی که محاکمه شده اند متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارشخبرگزاری فارساز مشهد حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جمع خبرنگاران در خصوص محاکمه بهائیان، اظهار داشت: ما بهائیان را دست ساخته انگلیسی ها می دانیم و اگر کسی از بهائیان مورد محاکمه قرارگرفته به اتهام جاسوسی برای رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه این افراد به خاطر بهائی بودن محاکمه نشدند بلکه آنان را به اتهام جاسوس بودن محاکمه کردند افزود: اتحادیه اروپا مسئله حقوق بشر در ایران را مطرح کرده در حالی که امروز نظام جمهوری اسلامی در جایگاه مدعی و نظام سلطه در جایگاه متهم قرار دارد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ما لیست بلندی از نقض حقوق بشر توسط حکومت های مختلف به خصوص در آمریکا را داریم، افزود: رفتار فرانسوی ها با مردم آفریقا و رفتار آمریکائی ها در زندان ابوغریب نمونه بارز نقض حقوق بشر است.

رئیسی خاطرنشان کرد: تمام هدف اتحادیه اروپا این است که ما از مبنای اصلی خود که اسلام است دست برداریم اما ما هیچ وقت احکام نورانی اسلام را ترک نمی کنیم؛ چه مغرب زمین بپسندد چه نپسندد.

وی افزود: ما نسبت به بحثحقوق بشر مدعی هستیم اما متأسفانه دادگاه بین المللی عادلانه ای که تحت نظام سلطه نباشد وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئولان ما در مجامع مختلف این مسئله را باز گو می کنند اما رسیدگی آن باید در دادگاه بین المللی عادلانه صورت گیرد.

رئیسی یادآور شد: امروز راه مقابله با نقض حقوق بشر مقاومت است و این راه همان راهی است که مردم لبنان و سوریه آن را طی می کنند.

انتهای پیام / ۲۲۰۲ / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار