|
|
کدخبر: ۱۵۶۱۹۹

حداد عادل در یزد:

مشاور عالی رهبری گفت: متاسفانه در کار فرهنگی ما هماهنگی لازم وجود نداشته و در اغلب اوقات در کار فرهنگی در کشور همانند یک ارکستر ناهماهنگ عمل کرده ایم و هر کس ساز خود را نواخته است.

به گزارشخبرگزاری فارساز یزد، غلامعلی حداد عادل، پیش از ظهر امروز در جمع سپاهیان الغدیر استان یزد با اشاره به مباحثروز کشور از جمله اقتصاد و فرهنگ، یارانه، سبک زندگی اسلامی و… به تشریح هر یک از این بخش ها پرداخت و در مورد یارانه ها اظهار داشت: در حال حاضر مبلغی که بابت یارانه پرداخت می شود، تفاوتی در زندگی بسیاری از افراد ندارد اما همین مبالغ می تواند برای دولت و نظام بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: علما نیز فتواهایی مبنی بر انصراف افراد بی نیاز صادر کرده اند تا مبالغ انصرافی آنها، صرف امور کشور و تولید شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنانی که در مورد عدم انصراف اهل سنت در کشور مطرح شده است، افزود: اهل سنت از ابتدای انقلاب با ما بد نکردند و به نظر می رسد این سخنان در راستای ایجاد دشمنی میان شیعه و سنی در کشور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام کار فرهنگی در کشور اظهار داشت: کار فرهنگی در انقلاب، مشکل ترین کار ماست زیرا ما بر خلاف جریان آب شنا می کنیم به نحوی که در دنیا می گویند هر کس هر کاری که دوست دارد، انجام دهد اما ما می گوییم آنچه خدا گفته است، باید عمل کنیم.

حداد عادل خاطرنشان کرد: اکنون ۱۲۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان وجود دارد که هر کدام به نوعی زهرابه به جان مردم می ریزند و این همان تهاجم فرهنگی است که رهبری بر آن تاکید داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه مهندسی فرهنگی به یک نوع همکاری و هماهنگی در اجرا نیاز دارد، تصریح کرد: هر کس باید در انجام این کار به نوعی انجام وظیفه کند که کارش، مکمل کار دستگاه های دیگر باشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری عنوان کرد: دستگاه های مسئول، افراد و مدیران باید در کار فرهنگی همه به یک هدف فکر کنند در حالی که شاهد مواردی غیر از این هستیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در زمینه کار فرهنگی مانند ارکستری عمل کرده ایم که هر کدام بدون هماهنگی ساز خود را نواخته ایم در حالی که برای مهندسی فرهنگی باید هماهنگ بود.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع هسته ای اظهار داشت: من معتقدم در مورد قضیه هسته ای، نتیجه گیری هنوز زود است، چهارچوب را رهبری تهیه کرده اند و ایران قصد ندارد از حقوق خود پا پس بکشد.

وی تصریح کرد: غرب یا قبول می کند که ما نمی خواهیم سلاح هسته ای بسازیم و حق ما را می دهد یا قدری صبر می کنیم تا این مشکلات برطرف شود و اگر غیر از این بود، با نرمش قهرمانانه ای که مدنظر رهبری است، با یک تجربه جدید موضع گیری می کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاقات های خانم اشتون در ایران عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال کار در این زمینه است و پیگیر آن است که بداند چه کسانی این هماهنگی ها را انجام داده اند و چه کسانی در این زمینه کم کاری کرده اند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: عده ای این روند را دارند که جریان فتنه را بی تفاوت جلوه دهند و می خواهند در این باره حرفی زده نشود اما ما حرفمان روشن است و می خواهیم این کشور آباد شود و این موضوع منافاتی با اعتدال ندارد.

وی تصریح کرد: کشور دوران سختی را می گذراند و افرادی که به موسوی رای دادند اما با بصیرت و مومن هستند، بیایند و کمک کنند و افراد اصولگرا و افراد مومن و متعهد دیگر نیز بیایند و برای آبادانی کشور کمک کنند که این همان اعتدال است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تاکید کرد: باید تلاش کرد که فضا تند نشود و باید سعی کنیم همانطور که رئیس جمهور می گوید، این اعتدال را بفهمیم و درک کنیم تا اعتدال امروز، بازگشت به سال ۷۸ نباشد.

حداد عادل امروز در ادامه سفر یک روزه خود به استان یزد، در نمازجمعه امروز یزد سخنرانی خواهد کرد و عصر امروز نیز در شهرستان میبد به سخنرانی خواهد پرداخت.

انتهای پیام / ۲۴۶۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار