|
|
کدخبر: ۱۵۶۲۱۲

درحال بروز رسانی / آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نمازجمعه:

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تهران گفت: پیشروی در تمام ابعاد فناوری هسته ای حق ملت ایران است اما دشمنان پیشرفت ایران را نمی خواهند.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار داشت: چند کلمه ای را راجع به فرهنگ اشاره می کنم که فرهنگ یعنی دانش، ادب و علم و فرهنگستان نیز یعنی مدرسه، آکادمی، مرکز ادب، شعر و نوشتن مباحثعلمی.

وی با بیان اینکه فرهنگ در همه امور از جمله اقتصاد اساس کار است، گفت: در نظام اسلامی یک فرهنگی به امت اسلامی داده شد و آن فرهنگ وحی، اسلام و احکام خداست و ایرانی نیز از گذشته یک فرهنگ بر اساس هوش، استعداد خاص ایرانی و تمدن داشته که در دنیا ضرب المثل بوده و در تاریخ ها ایران را دومین تمدن دنیا نوشته اند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: وقتی وحی و نبوت آمد، ملت ایران به اسلام توجه کرد و از زمانی که امیرالمومنین(ع) خلافت داشت، مسئله تشیع در ایران خیلی ریشه دار شد به طوری که در تاریخ ها نوشته اند بعضی از گردانندگان جریان مختار علیه بنی امیه و قیام یحیی ابن زید(ع) و امثال آن ایرانیان بودند.

امامی کاشانی خاطر نشان کرد: ایرانی ها از نظر فرهنگ و استعداد واقعا یک جامعه ای هستند که می خواهند به سمت کمال حرکت کنند و هر پژوهشگری درباره آن پژوهش کند در می یابد که ایرانی ها چنین هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب منافقین صدای انحلال ارتش را سر دادند و بنده در خیابان ایران شنیدم که منافقین در خیابان صف کشیده اند و به سمت بیت امام می رفتند و می گفتند ارتش آمریکایی منحل باید گردد که امام جلوی این حرکت را که بیگانگان آن را آغاز کردند، گرفتند چرا که بیگانگان می خواستند ایران را از روز اول خلع قدرت کنند تا به طور کامل به کشورمان مسلط شوند اما امام و امت مقابل آنها ایستادند و دیدم که چگونه ارتش تبلور پیدا کرد و در دفاع مقدس چگونه فداکاری می کردند لذا از همینجا به تمام شهدا خصوصا شهدای ارتش و خصوصا شهید صیاد شیرازی مغفرت و علو درجات را از درگاه خداوند طلب می کنم.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به روز ۲۰ فروردین روز فناوری هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: این فناوری به ملت و کشور آنچنان ارتقاء داد که دشمنان این ارتقاء را نمی خواهند و آنچه موجب شد این فناوری با چنین سرعتی پیش برود که به فرمایش رهبر معظم انقلاب دشمنان چنین سرعتی را باور نمی کردند، فرهنگی بود که جوانان و دانشگاهیان ما داشتند و آن ایمان، توکل، دلسوزی، ایثار و فداکاری بود که ما را به اینجا رساند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: اینچنین شد که در بهداشت و محیط زیست و امور بسیار دیگری انرژی صلح آمیز هسته ای کارساز و حق ملت است و هیچ گاه نمی شود حق ملت را به خاطر اینکه دشمنان و استکبار در صددند بر کشور استیلا کنند، هیچ گاه نمی شود عقب نشینی کرد همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و دولت نیز به دنبال آن است، انرژی هسته ای در همه ابعاد و جهات حق ملت است و باید همانطور که تاکنون پیش رفته است، پیش برود.

خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار