|
|
کدخبر: ۱۵۶۲۸۵

امیر پوردستان در پاسخ به مهر:

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش پهپادی برای اولین بار در کشور برگزار می شود، گفت: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی، انتحاری و هدف استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر احمد رضا پوردستان فرمانده کل نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه رزمایش پهپادی در سال ۹۳ در چه راستایی برگزار می شود، گفت: در عمده رزمایش های ما پهپاد در رزمایش ها به صورت یک یگان بود اما با توجه به ظرفیت های پهپادی که در کشور داریم امسال تصمیم گرفتیم برای اولین بار رزمایش تخصصی پهبادی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی، هدف و انتحاری استفاده خواهد شد تا قدرت و اقتدار نیروی زمینی را نشان دهیم و در ضمن نقاط ضعف ممکن را پیدا و ضعف ها را برطرف کنیم.

پوردستان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا دستاوردهای موشکی جدید در سال جدید خواهیم داشت یا نه، گفت: پروژه ای را با وزارت دفاع و نیروی هوا فضای سپاه انجام می دهیم که برد و دقت موشک های نازعات را افزایش می دهیم و سعی می کنیم برد سایر موشک ها را نیز افزایش دهیم.

فرمانده کل نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری درباره اینکه ساخت بالگرد ملی در چه وضعیتی است، گفت: بالگرد ملی را سازمان صنایع پنها تولید می کند و کارکنان هوانیروز با سازمان پنها همکاری دارند تا در زمینه های دیگری از ساخت بالگرد به دستاوردهای جدیدی برسند.

پوردستان ادامه داد: در ضمن ما تولید بالگردهای پیستونی را در در دستور کار قرار دادیم زیرا که بالگردهای قبلی ما همگی موتور جت بود که این نوع بالگردها برای برگزاری آموزش ها هزینه ها را بالا می برد ولی با ساخت بالگردهای پیستونی موفق شدیم هزینه آموزش را پایین بیاوریم.

.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار