|
|
کدخبر: ۱۵۶۲۸۷

قائم مقام وزیر کشور در گفت وگو با فارس:

قائم مقام وزیر کشور گفت: تاکنون مشکل خاصی در زمینه ثبت نام دریافت یارانه نقدی از سوی فرمانداران و استانداران به وزارت کشور گزارش نشده است.

حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در گفت وگو با خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری فارس، با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهارداشت: هدفمندی یارانه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کشور است؛ شرایط اقتصادی و زیست محیطی به نحوی است که دولت چاره ای جز اجرای هدفمندی یارانه ها را ندارد.

مسئول هماهنگی امور استان های وزارت کشور با بیان اینکه فاز اول هدفمندی یارانه ها در دولت گذشته انجام شده و فاز دوم به این دولت منتقل شده است، تصریح کرد: موضوع اجرای هدفمندی یارانه ها یک موضوع ملی است و ضرورت اجرای آن اجتناب ناپذیر است.

وی بر همین اساس به برنامه ریزی های لازم در ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اشاره و یادآور شد: مجموعه مطالعات، بررسی ها، تحقیقات و نظرات نخبگان اقتصادی و سیاسی برای این کار مدنظر قرار گرفت تا دولت هر چه زودتر فاز دوم هدفمندی یارانه ها را شروع کند و اگر ایرادات و اشکالاتی در اجرای فاز اول وجود داشته، آنها را برطرف و اصلاح نماید.

امیری با تاکید بر اینکه جلسات مختلفی با اقتصاددانان کشور، اهل نظر، اهل فن، اساتید دانشگاه و مدیران اجرایی برگزار شد، گفت: مقدمات اجرا فراهم شد و با توجه به اینکه اجرای سیاست های عمومی دولت در مناطق و استان ها بر عهده استانداران و فرمانداران است، در زمستان سال گذشته سمینار استانداران سراسر کشور در چند مرحله برگزار شد.

برگزاری سمینارهای مختلف برای بررسی موضوع هدفمندی یارانه ها

سخنگوی وزارت کشور در عین حال یکی از مراحل این سمینارها را مربوط به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها عنوان کرد و افزود: این جلسات با حضور وزرای اقتصادی و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، و استانداران موارد لازم را با مسئولان امر در میان گذاشتند و ابهاماتی که در مرحله اجرا بود، پاسخ داده شد.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه در جلسه هفته گذشته استانداران اعلام کردند که آمادگی لازم برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها فراهم شده است، افزود: بعد از این جلسه بود که دولت کار ثبت نام متقاضیان یارانه را آغاز کرد که با همکاری بخش های مختلف در حال اجرا است.

هیچ مشکلی در زمینه ثبت نام از سوی استانداران گزارش نشده است

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکل خاصی در زمینه ثبت نام و روند اجرای آن از سوی فرمانداران و استانداران به وزارت کشور اعلام نشده است، گفت: این روند به صورت مناسبی در حال انجام است و به آن شکلی که پیش بینی می شد کار به جلو می رود.

امیری بر همین اساس یکی از مواردی که استانداران درباره آن سؤالاتی را مطرح می کردند، پهنای باند لازم برای ثبت نام اینترنتی اعلام کرد و گفت: از سوی مسئولین وزارت ارتباطات به استانداران اطمینان خاطر داده شد که این بخش کاملاً آماده است و تاکنون نیز مشکل خاصی در این زمینه گزارش نشده است.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه ما برای مشکلات احتمالی گزینه های مختلفی داریم، اظهارداشت: تاکنون نیازی به این گزینه ها وجود نداشته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه با درک این مطلب که موضوع هدفمندی یارانه ها به کل نظام بازمی گردد و درآمد ناشی از آن باید صرف تولید و اشتغال شود و تمامی سلیقه های سیاسی از هر فکر وجناحی در این زمینه همراهی دارند؛ نقش مراجع معظم تقلید در استفتائات درباره نحوه اخذ یارانه را برای دولت راهگشا دانست.

سخنگوی وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها با مشکل مواجه شود در کلیت اقتصاد کشور مشکل ایجاد خواهد شد و همه سلائق سیاسی حتی منتقدان دولت این مفهوم را ملاحظه می کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار