|
|
کدخبر: ۱۵۶۲۹۷

شهریاری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، انتظار داریم ۱۰ تا ۲۰ درصد سهم پرداختی هزینه درمان از جیب مردم در سال ۹۳ کاهش پیدا کند.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در خصوص وضعیت حوزه بهداشت و درمان در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، گفت: قطعا با توجه به منابع مالی که در اختیار بخش سلامت قرار می گیرد و قول هایی که دولت و شخص رئیس جمهور دادند، ما انتظار داریم ۱۰ تا ۲۰ درصد سهم پرداختی هزینه درمان از جیب مردم در سال ۹۳ کاهش پیدا کند و بیش از این در سال ۹۳ امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می شود که امسال قرار است ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یابد و به ۵۰ درصد برسد و اگر سالانه سهم پرداختی از جیب مردم ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابد، روند خوبی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اینکه آیا در مورد سلامت قشر مستضعف جامعه در بازه زمانی بین آغاز اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی تا حمایت دولت در بخش سلامت از این قشر نگرانی ندارید، اظهار داشت: این نگرانی در فاز دوم به صورت کلی وجود دارد، نه فقط در حوزه بهداشت و درمان، بلکه در تمام حوزه ها این نگرانی وجود دارد.

شهریاری تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ تا ۳۲ درصد تورم داریم و قطعا اگر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خوب مدیریت نشود، ممکن است میزان تورم افزایش پیدا کند و دوباره تولید با مشکل مواجه شود و مشکلات دهک های پایین بیشتر شود و این نگرانی هایی است که وجود دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار