|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۰۹

مهر گزارش می دهد /

در مدت گذشت بیش از ۸ ماه از دولت یازدهم تاکنون دولت به دو استان خوزستان و هرمزگان سفر داشته است و در ادامه سفرهای پایش و پویش خود به استان سیستان و بلوچستان سفرخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در اولین سفر استانی خود در سال ۹۳ به زودی به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد.

رئیس جمهور که سفرهای استانی خود را از استانهای جنوبی کشور آغاز کرده است در اولین سفر به استان خوزستان و سپس به استان هرمزگان رفت.

" به سفرهای استانی پایش و پویش بگویید " این سخن محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور در مراسم تودیع و معارفه معاونت هماهنگی و پیگیری های نهاد ریاست جمهوری است که در تاریخ ۱۱ آبان ماه برگزار شد.

این دولت ضمن انتقاد از سفرهای استانی دولت نهم و دهم تاکید کرده بود دور جدید سفرهای استانی در دولت تدبیر و امید سفر کاری است و نه تبلیغاتی.

نهاوندیان در آن مراسم از تغییر نام سفرهای استانی به عنوان پایش و پویش استانی خبر داد و گفت: حیف است که اسم این برنامه ها را سفرهای استانی بگذاریم، چرا که استان ها با یک یا چند سفر آباد نمی شوند، بلکه باید جوشش درون زا داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان " نباید تعهداتی در استان ها ایجاد کنیم که امکان تأمین آنها را نداشته باشیم "، اظهار داشت: باید پروژه هایی را آغاز کنیم که خود آن پروژه بتواند خرج خود را تأمین کند. حقیقتاً زحماتی در این معاونت کشیده شده است و ان شاءالله این تجارب سرمایه آقای علی احمدی باشد تا بتواند مسئولیت های دولت تدبیر و امید را در این حوزه اجرایی کند.

وی با بیان اینکه دولت در نظر دارد با شناسایی استعدادها و ظرفیت های استان های کشور توانایی های بالقوه استان ها را به بالفعل تبدیل کند، گفت: وظیفه اصلی دولت تسهیل خدمت رسانی به منتخب مردم است و امیدواریم در یک مجموعه واحد دست به دست یکدیگر بدهیم تا از حرکت های خوب در زمینه شکوفا کردن استعدادها استفاده کنیم.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت هم در نشست خبری که به مناسبت تشریح دستاوردهای سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان صورت گرفته بود پرهیز از ایجاد توقعات غیرمنطقی و مدیریت انتظارات مردم را از نکته های مهم نخستین سفر استانی دولت عنوان کرد و گفت: آنچه که جمع بندی کرده بودیم و فکر می کردیم ظرف یک سال بتوانیم بهره برداری کنیم، در این سفر مورد توجه قرار گرفت. هر چند برخی مسائل فی البداهه مطرح می شد، اما آقای رئیس جمهور تاکید داشتند که در آن جلسه تحت فضای احساسی تصمیمی گرفته نشود و آثار قولی که به مردم داده می شود، لحاظ شود و مواردی که قابل اجراست مورد تاکید قرار گیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: نکته دیگر آن بود که به جای آنکه مردم در خیابان ها پراکنده شوند و به صورت یکطرفه شاهد سخنرانی رئیس جمهور باشند، ترجیح داده شد که گروه های مرجع که مبین نظرات واقعی مردم هستند اعم از عشایر، ایثارگران و کارآفرینان صحبت کنند و رئیس جمهور شنونده صحبت های آنان باشد. علاوه بر آن نیز قبل از سفر به خوزستان از نمایندگان استانی این استان مطالبات لازم مردم را دریافت کرده بودیم.

نوبخت پرهیز از ایجاد توقعات غیرمنطقی و مدیریت انتظارات مردم را از نکته های مهم نخستین سفر استانی دولت عنوان کرد و افزود: آنچه که جمع بندی کرده بودیم و فکر می کردیم ظرف یک سال بتوانیم بهره برداری کنیم، در این سفر مورد توجه قرار گرفت. هر چند برخی مسائل فی البداهه مطرح می شد، اما آقای رئیس جمهور تاکید داشتند که در آن جلسه تحت فضای احساسی تصمیمی گرفته نشود و آثار قولی که به مردم داده می شود، لحاظ شود و مواردی که قابل اجراست مورد تاکید قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به نوآوری، گردآوری و جمع آوری نامه های مردمی گفت: سامانه ارتباطی ۱۱۱ جایگزین نامه های مردمی می شود.

در ۷ ماه گذشته دولت به دو استان خوزستان و هرمزگان سفر کرد که نمایندگان این دو استان در گفتگو با مهر دستاوردها و نکات مثبت و منفی سفرهای استانی را تشریح کردند.

رئیس جمهور بیشتر به صحبت های مردم گوش دهد

حجت الله درویش پور نماینده مردم ایذه و باغ ملک در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان گفت: در این سفر رئیس جمهور بیشتر سخنرانی کردند تا اینکه تصمیمات مهم بگیرند و یا مصوبه ای در مورد شهرها داشته باشد. سخنرانی رئیس جمهور را در تلویزیون هم می توانستیم بشنویم.

وی با بیان اینکه سفرهای پایش و پویش هیچ تفاوتی با سفرهای استانی دولت قبل ندارد، گفت: درست است دولت گذشته مصوباتی داشت که برخی از آنان عملی نشد اما حداقل رئیس جمهور گذشته یک نفر را به نمایندگی از خود به تمام شهرهای یک استان می فرستاد تا از مشکلات آنان با اطلاع شود. اما در این سفر بیشتر رئیس جمهور سخن گفت تا مردم؛ چراکه حتی ما نمایندگان هم نتوانستیم به نمایندگی از مردم حوزه انتخابیه خود حرفهایمان را به رئیس جمهور بگوئیم.

وعده روحانی محقق شد

در ادامه عیسی دارابی نماینده مردم اندیمشک در گفتگو با مهر ضمن مثبت ارزیابی کردن سفرهای استانی دولت گفت: رئیس جمهور در اولین سفر استانی خود به استان خوزستان سه وعده به مردم این خطه داد که دوتای آن در حال محقق شدن است.

وی افزود: رئیس جمهور در این سفر بخشی از منطقه خرمشهر و آبادان را آزاد اعلام کرد که مقدمات آن در حال انجام است و دیگری بحثآب شرب بود که این وعده عملی شد.

دارایی با بیان اینکه هنوز آزاد راه اهواز اندیمشک که یکی دیگر از وعده های رئیس جمهور به مردم خوزستان بود هنوز عملیاتی نشده است، گفت: سفرهای استانی اقدام مثبتی است که مسئولان از نزدیک با مشکلات مردم آشنا می شوند و دستورات و اقدامات لازم را برای رفع این مشکلات می دهند.

نماینده مردم اندیمشک در مقایسه سفر استانی دولت یازدهم با دولت گذشته گفت: دولت گذشته به همراه هیات همراه به تمام شهرهای یک استان سفر می کرد و از نزدیک با انان سخن می گفت و صحبت های مردم را هم گوش می کرد و حتی بعد از پایان سفر هیاتی را در استان می گذاشت که به تمام نامه های مردمی پاسخ دهد و به طور قاطع می توانم بگویم که دولت به تمام نامه ها پاسخ می داد. اما در دولت یازدهم رئیس جمهور تنها به دو سه شهر سفر کرد و هیات وزیران را هم به نمایندگی ا خود به دیگر شهرها نفرستاد.

وی با بیان اینکه دولت باید در سفرهای استانی به بحثهای کلان ورود پیدا کند و نه جزئیات تصریح کرد: دولت باید مصوباتی از بودجه ملی و نه بودجه استانی برای استان ها در نظر بگیرد و همچنین نباید خارج از توان خود وعده ای بدهد چراکه در دولت گذشته شاهد بودیم بسیاری از مصوبات اجرایی نشد.

نماینده استان خوزستان در مجلس به دولت پیشنهاد داد: بهتر است رئیس جمهور در سفرهای استانی تنها در مرکز استان بماند و هیات همراه خود را به نمایندگی از خود به شهرهای مختلف بفرستد تا از مشکلات مردم آن منطقه مطلع شود و سپس به منظور برسی مشکلات جلسه ای را با نمایندگان تمام حوزه ها انتخابیه داشته باشد.

رئیس جمهور به همه شهرهای استان سفر کند

در همین راستا احمد جباری نماینده مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان در گفتگو با خبرنگار مهر سفرهای استانی رئیس جمهور را در حل مشکلات استانها موثر دانست و در تفاوت سفر دولت یازدهم با دولت گذشته گفت: در سفر آقای روحانی به استان هرمزگان بر خلاف سفر دولت گذشته مصوبه در مورد مسائل و مشکلات استان نداشتیم.

نماینده استان هرمزگان در مجلس یادآور شد: رئیس جمهور در این سفر قول داد اعتباراتی را به این استان تخصیص دهد که آنهم بر می گردد به سال ۹۳.

وی ادامه داد: از اینکه رئیس جمهور به شهرهای مختلف استان سفر نکردند موجبات گلایه مردم را فراهم کرد چراکه مردم همه شهرها توقع دارند رئیس جمهور و یا نماینده اش به شهرشان سفر کند.

رئیس جمهور معاونین اش را به همه شهرها بفرستد / اعتبارات خوبی به استان داده شد

همچنین منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی حاجی و آباد و خمیر در گفتگو با خبرنگار مهر سفر استانی دولت یازدهم به استان هرمزگان را مثبت دانست و گفت: برنامه ریزی خوب و همچنین اعتبار مناسبی برای این سفر از سوی دولت در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس با همه مناطق در ارتباط بودند و از مشکلات و مسائل اصلی استان باخبر شد.

آرامی همچنین با بیان اینکه یک سامانه ارتباطی در استانداری برای رسیدگی به مشکلات از سوی دولت در نظرگرفته شد، گفت: دولت از این طریق هم سعی کرد به مشکلات مردم پاسخ دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از رسیدگی به مشکلات مردم از طریق سامانه اینترنتی دارید، گفت: این موضوع را تا کنون پیگیری نکرده ام و اطلاعی در این زمینه ندارم.

نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، همچنین در توصیه ای به دولت گفت: بهتر است رئیس جمهور در سفرهای استانی معاونین خود را به همه شهرها برای ملاقات رودرو با مردم بفرستد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار