|
|
کدخبر: ۱۵۶۵۵۴

کرسی های یونسکو با ۵ موضوع در دانشگاه تهران راه اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، کرسی های مختلف یونسکو در دانشگاه تهران راه اندازی شد.

کرسی های یونسکو که در چارچوب شبکه دانشگاه های همزاد قرار می گیرند، ارگان هایی ملی یا منطقه ای اند که پیرامون یک موضوع خاص علمی فعالیت می کنند.

یک کرسی یونسکو می تواند به عنوان واحد جدید آموزشی یا پژوهشی در یک دانشگاه یا نهاد تحقیقاتی در حوزه آموزش عالی برای دوره ای سه ساله تشکیل شود.

این واحد باید دارای سرپرست و مدیر علمی برجسته در آن حوزه تخصصی، تعدادی پژوهشگر و اعضای هیئت علمی متخصص و دانشجو و محقق باشد که به انجام تحقیقات در سطوح عالی آموزشی و پژوهشی براساس زمینه فعالیت کرسی بپردازند.

فعالیت های پژوهشی، برگزاری جلسات سخنرانی، گردهمایی و کنفرانس در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی، اعزام دانشجو و استاد و تشکیل دوره ها و کارگاه های آموزشی از جمله فعالیت های کرسی های یونسکو است.

در حال حاضر دانشگاه تهران دارای ۵ کرسی یونسکو با موضوعاتی از جمله معماری اسلامی با مسئولیت دکتر گلابچی استاد پردیس هنرهای زیبا، کرسی آموزش مهندسی با مسئولیت دکتر معماریان استاد پردیس دانشکده های فنی(دانشکده معدن)، کرسی بازیافت آب با مسئولیت دکتر صراف زاده استاد پردیس دانشکده های فنی(دانشکده شیمی)، کرسی بیوفیزیک دیابت، پژوهش بین رشته ای در دیابت با مسئولیت دکتر موسوی موحدی استاد موسسه تحقیقات بیوشیمی - بیوفیزیک و کرسی کارآفرینی با مسئولیت دکتر زالی استاد دانشکده کارآفرینی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار