|
|
کدخبر: ۱۵۶۶۱۰

رئیس کمیته روابط بین الملل مجلس در گفت وگو با فارس مطرح کرد

رئیس کمیته روابط بین الملل مجلس گفت: آمریکا شایستگی میزبانی سازمان ملل را ندارد و ایران باید مطالبه انتقال میزبانی سازمان ملل از آمریکا را در این سازمان مطرح کند.

حجت الاسلام والمسلمین وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، با اشاره به پرهیز آمریکا از صدور روادید برای سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت: این اقدام نشان می دهد که آمریکا شایستگی میزبانی سازمان ملل را ندارد و این مطالبه از سوی ایران باید در سازمان ملل مطرح شود که میزبانی سازمان ملل از آمریکا گرفته شده و به کشور دیگری داده شود.

وی افزود: متأسفانه آمریکایی ها از امتیاز میزبانی خود در مورد سازمان ملل همیشه سعی می کنند تا نقطه نظرات غیرقانونی و نامشروع خود را در قالب اعمال فشار به کشورها به کار بگیرند و عدم صدور روادید برای آقای ابوطالبی خود نمونه ای از این رفتار آمریکاست.

رئیس کمیته روابط بین الملل کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا نه تنها نباید در صدور روادید برای سفرای کشورها در سازمان ملل کارشکنی کند بلکه موظف است تا تسهیلات لازم را برای حضور نمایندگان کشورها برای فعالیت آنها در چارچوب فعالیت های سازمان ملل فراهم کند اما آمریکایی ها ضمن اینکه تعهدات خود را در دادن تسهیلات به نمایندگان کشورها عمل نمی کنند بلکه اقدام به کارشکنی در ارتباط با این موضوع می کنند که این اقدامات خلاف قواعد بین المللی است.

احمدی تصریح کرد: عناد و کینه توزی و خصومت آمریکایی ها در صدور روادید برای سفیر ایران در سازمان ملل نشان می دهد که آمریکایی ها هر جا که بتوانند مانعی را بر سر راه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند دست به این کار می زنند و این هشداری برای کسانی است که فکر می کنند آمریکایی ها دست از لجاجت و خصومت با جمهوری اسلامی ایران برداشتند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار