|
|
کدخبر: ۱۵۶۶۵۸

رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی در گفت وگو با فارس:

محمدرضایی با بیان اینکه بهتر بود آقات روحانی، یونسی را به سمت وزیر شعار منسوب می کرد، گفت: یونسی فکر می کند که با تکرار شعارهای توخالی بار دیگر می تواند از آرای اقوام بهره مند شود.

محمد محمدرضایی رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، با اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در امور اقوام و ادیان دینی اظهار داشت: در جریان تبلیغات انتخاباتی دوره یازدهم ریاست جمهوری با جمعی از نمایندگان ادوار و فعالان سیاسی اقوام و مذاهب کشور در محل ستاد انتخاباتی مردمی آقای روحانی با وی دیدار و بیانیه ۱۰ ماده ای حقوق اقوام و ادیان را منتشر کردیم.

وی افزود: این بیانیه توسط همان جمع طراحی و تدوین شده بود و خود بنده نیز آخرین ویرایش ها و اصلاحیه ها را انجام دادم که بعد از آن با تایید آقای روحانی بر روی سایت رسمی ایشان قرار گرفت و یک موج گسترده تبلیغاتی به نفع ایشان در میان اقوام و مذاهب دینی ایجاد شد به گونه ای که آقای روحانی از بقیه کاندیداها پیشی گرفت.

نماینده دوره ششم مجلس خاطرنشان کرد: در همان ایام نیز افرادی در ستاد رسمی آقای روحانی فعالیت داشتند که اساساً اعتقادی به حقوق اقوام نداشتند که امروز ما شاهد حضور آنان در دولت هستیم و بنده نیز همان زمان در اعتراض به حضور این افراد آقای روحانی را در سفر به استان کردستان همراهی نکردم تا هشداری داده باشیم. اما آقای روحانی در سفر خود به سنندج به صراحت متعهد به اجرای مفاد آن بیانیه شدند.

محمدرضایی افزود: متاسفانه به دلیل ناتوانی و بی کفایتی شخص آقای یونسی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب نتوانست زمینه مشارکت اقوام در دولت را فراهم کند و بی اعتنایی به حقوق اقوام تهیدی برای انسجام ملی شده است که نمونه بارز آن را می توان در انتخاب استانداران و مدیران یافت به گونه ای که دلسردی شدیدی را در مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: اگر مجدداً رای گیری شود همان مناطقی که به امید تحقق بیانیه ۱۰ ماده ای اقوام به آقای روحانی رای دادند بعید است اقبالی را به آقای روحانی داشته باشند.

رئیس ستاد مشترک انتخاباتی اقوام ایرانی با بیان اینکه آقای روحانی بهتر بود آقای یونسی را در سمت وزیر شعار منسوب می کردند، تصریح کرد: ما جز شعار حرکت دیگری از آقای یونسی مشاهده نکرده ایم؛ آقای یونسی شاید فکر می کند که با تکرار شعارهای توخالی بار دیگر می تواند از آرای اقوام بهره مند شود اما این یک خیال باطل است.

محمدرضایی با بیان اینکه ما در انتقاد به عملکرد آقای یونسی و دولت تدبیر و امید در مقوله اقوام و مذاهب دینی با هاشمی رفسنجانی نیز دیدار کرده ایم گفت: در آن دیدار نمایندگان ادوار اهل سنت و اقوام به شدت از بی توجهی دولت به حقوق اقوام انتقاد کردند.

وی با بیان اینکه نمایندگان ادوار در مورد حقوق اقوام و اقلیت های دینی تاکنون مکاتباتی نیز با رئیس جمهور نیز داشته اند تصریح کرد: این مکاتبات از مجرای آقای یونسی و معاونت پارلمانی رئیس جمهور بوده است که البته پاسخی نیز دریافت نکرده ایم.

وی خطاب به یونسی اظهار کرد: آقای یونسی سر سفره حاضر نشسته است و بهتر است بداند که حقوق اقوام تنها در چابهار نیست.

نماینده دور ششم مجلس معتقد است که اگر این روند از سوی دولت راستگویان ادامه پیدا کند اصلاح طلبان باید برای دور دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری به فکر کاندیدای دیگری باشند.

محمد رضایی با بیان اینکه نمایندگان ادوار از اقوام و مذاهب مختلف خواستار ملاقات با آقای روحانی هستند، اظهار کرد: این درخواست به منظور بررسی عملکرد یونسی و علل عدم پایبندی شخص آقای روحانی به وعده های انتخاباتیش درخصوص بیانیه ۱۰ ماده ای حقوق اقوام و ادیان است.

وی همچنین در پایان علی یونسی را به مناظره در خصوص حقوق اقوام و اقلیت های دینی دعوت کرد.

پیش از این دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینیگله مندی نمایندگان ادواراز عملکرد خود رادروغ دانسته بودو برخی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب نامه گلایه آمیز نمایندگان ادوار را «نامه دروغی که از بن دروغ بود» نامید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار