|
|
کدخبر: ۱۵۶۶۸۱

قادری در گفت وگو با فارس:

نماینده مردم پاوه در مجلس پنجم با بیان اینکه نمایندگان ادوار تاکنون چندین بار به آقای روحانی نامه و مکاتبه داشته اند گفت: تاکنون به مکاتبات ما پاسخی داده نشده است.

محمد رئوف قادری که سابقه نمایندگی مردم پاوه در مجلس پنجم و مشاور رئیس مجلس ششم را در کارنامه خود دارد در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، درباره عملکرد دولت تدبیر و امید در امور اقوام اقلیت های دینی، اظهار داشت: در واقع اقلیت های قومی و مذهبی بخشی از ملت ایران هستند بنابراین نه قومیتی در اکثریت قرار دارند و نه قومیتی در اقلیت، بلکه همه مجموعه اقوام ایرانی ملت ایران را تشکیل می دهند.

وی افزود: دولت آقای روحانی و شخص رئیس جمهور در دوران قبل از انتخابات ریاست جمهوری با تدوین یک بیانیه ۱۰ ماده ای حقوق اقوام و اقلیت های دینی را پذیرفتند و قول دادند که عملی شود اما تاکنون اقدام خاصی برای تحقق این مطالبات صورت نگرفته است.

نماینده مردم پاوه در مجلس پنجم با تاکید بر اینکه وزرای آقای روحانی اعتقادی به قول و قرارهای رئیس جمهور قبل از کسب کرسی ریاست جمهوری ندارند، اظهار کرد: باید پذیرفت که وزرای دولت تدبیر و امید هماهنگی لازم را با افکار و قول های رئیس جمهور ندارند البته آنان نیز زیاد مقصر نیستند چراکه شخص رئیس جمهور نیز در امور اقوام و اقلیت های دینی گامی برنداشته است.

وی به اختیارات دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی اشاره کرد و گفت: برخی از نمایندگان ادوار از دولت و آقای یونسی گله مند هستند که چرا وعده های داده شده محقق نشده است.

این نماینده دوره پنجم شورای اسلامی همچنین بابیان اینکه رئیس دولت تدبیر و امید هنوز اختیارات ویژه به آقای یونسی برای فعالیت در عرصه اقوام نداده است اضافه کرد: تعریف ساختار درست برای تامین مطالبات قومیتی و مذهبی و برداشتن قدم های اولیه توسط خود رئیس جمهور دو کار اساسی است.

قادری در پاسخ به این پرسش که شما چطور از عدم اختیارات ویژه از سوی رئیس جمهور به آقای یونسی انتقاد می کنید در حالی که آقای یونسی خود را رئیس وزرای دولت تدبیر و امید می داند، گفت: من از آقای یونسی همین سوال را پرسیدم اما ایشان گفت که من چنین حرفی را نزدم.

قادری با تاکید بر اینکه ما نمایندگان ادوار تاکنون چندین بار به آقای روحانی نامه و مکاتبه داشته ایم، خاطرنشان کرد: ما این مکاتبات را به خود رئیس جمهور، معاونان و وزرا داشته ایم متاسفانه به مکاتبات ما پاسخی داده نشده و تا این لحظه نیز اقدام جدی درخصوص حقوق اقوام و اقلیت ها در سطح ملی صورت نگرفته است.

پیش از این دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینیگله مندی نمایندگان ادواراز عملکرد خود رادروغ دانسته بودو برخی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب نامه گلایه آمیز نمایندگان ادوار را «نامه دروغی که از بن دروغ بود».

گفتنی است یونسی همچنین در گفت وگویی با ویژه نامه نوروزی روزنامه رسمی دولت در پاسخ به این پرسش که دستیار ویژه رئیس جمهور نوعی نیابت از رئیس جمهوری است یا به تعبیری دیگر ریاست بر وزیران نیز معنا می شود، گفته بود: بله معنایش همین است ومدعی شده بود رئیس وزرای دولت تدبیر و امید است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار