|
|
کدخبر: ۱۵۷۱۸۰

آیت‏ ‏الله علوی گرگانی:

استاد حوزه علمیه قم گفت: نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است و ملاک ما کثرت طرف مقابل نیست بلکه آنچه از طرف خدا و رسول(ص) برایمان نازل شده معیار عمل است.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، آیت‏ ‏الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در جمع گروهی از دانشجویان مرکز آموزش پاسداری امام حسین(ع) با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: خداوند به پیامبرش می‏ ‏گوید به مردم بگو آیا کسانی را که به دستورات من عمل می‏ ‏کنند با کسانی که متخلف هستند یکسان می‏ ‏شمارند؟

وی افزود: دو دسته انسان در برابر فرامین الهی وجود دارند؛ گروهی که اهل عمل و اطاعت بوده و هر آنچه از جانب خداست و پیامبر(ص) آورده می‏ ‏پذیرند و گروهی دیگر که اهل خیانت و تقلب بوده و بر اساس دستورات الهی عمل نمی‏ ‏کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان‏ ‏ها از کارهای یکدیگر و نیت‏ ‏های دیگران آگاه نیستند و این امر در قضاوت آنها تاثیر می‏ ‏گذارد عنوان داشت: اگر تخلف و گناه را به چشم خود ببینیم یا اینکه آثاری مبنی بر آن وجود داشته باشد آنگاه می‏ ‏توانیم میان خوبان و بدان تفاوت قائل شویم زیرا حجاب‏ ‏هایی در این دنیا پیش چشم ما قرار دارد.

وی ادامه داد: خداوند بر همه اعمال و نیت‏ ‏های بندگانش آگاه است و علم غیب دارد و نیز اسرار انسان‏ ‏ها را می‏ ‏داند به همین دلیل قضاوت او کاملا صحیح است.

آیت‏ ‏الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اطاعت از خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ولی امر انسان را به سعادت می‏ ‏رساند و عقیده داریم شیعه دوازده امامی که این چنین است بر حق خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند از انسان‏ ‏ها می‏ ‏پرسد آیا این دو گروه را مساوی می‏ ‏شمارید یا خیر گفت: برادر امام رضا(ع) فردی خلافکار بود؛ روزی گفت چون از اولاد پیامبر(ص) هستیم به دوزخ نخواهیم رفت و امام(ع) در آن هنگام از وی سئوالی پرسید که موجب تحولش شد.

وی عنوان داشت: امام رضا(ع) از برادرش پرسید آیا پدرمان امام موسی کاظم(ع) که همواره اطاعت خدای را بجا می‏ ‏آورد و هیچ خلافی نداشت و تو که هرگونه گناهی را انجام می‏ ‏دهی با هم به بهشت می‏ ‏روید؟ و در این صورت برد با چه کسی است؟ در این هنگام برادرش دریافت که اشتباه از جانب اوست و سید بودن و انتساب به نسل پیامبر(ص) نمی‏ ‏تواند متضمن ورود به بهشت باشد.

آیت‏ ‏الله علوی گرگانی با بیان اینکه سرنوشت انسان در گرو عمل اوست خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر مسلمانان را غیر شیعیان تشکیل می‏ ‏دهند ولی این امر موجب نمی‏ ‏شود کثرت آنها، نظر ما را نسبت به حقانیت شیعه تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است و ملاک ما کثرت طرف مقابل نیست بلکه آنچه از طرف خدا و رسول(ص) برایمان نازل شده معیار عمل است.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۴ / م۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار