|
|
کدخبر: ۱۵۷۱۸۲

عضو مجلس خبرگان رهبری:

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در دیدار با وزیر ارشاد به ایشان گفتم که کسی نمی گوید که شما بی دین هستید، بلکه مشکل اصلی ما در ناهنجاری های فرهنگی است و مشکل مهمتر این است که دولت در زمینه مسائل فرهنگی خود را صاحب رسالت نمی داند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشهد مقدس، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی خراسان رضوی در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: بحثهای فرهنگی و به ویژه ناهنجاری های فرهنگی در اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری مورد بحثو بررسی قرار گرفت و مسائلی مانند حجاب، اختلاط زن و مرد، فیلم ها و سریال ها و کالاهای فرهنگی و ناهنجاری های شکل گرفته در این حوزه بخشی از نگرانی های مجلس خبرگان رهبری بود.

وی افزود: پس از آنکه گزارش این مسائل به مقام معظم رهبری ارائه شد ایشان نیز فرمودند من هم نگرانم و نگرانتر هستم و باید عنوان کنیم که در حقیقت دغدغه مقام معظم رهبری نیز مربوط به ناهنجاری های فرهنگی است که بخش عمده آن از طریق رخنه فرهنگی ایجاد می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار خود با وزیر ارشاد بیان کرد: در دیدار با وزیر ارشاد به ایشان گفتم که کسی نمی گوید که شما بی دین هستید، بلکه مشکل اصلی ما در ناهنجاری های فرهنگی است و مشکل مهمتر این است که دولت در زمینه مسائل فرهنگی و به ویژه پدافند فرهنگی خود را صاحب رسالت نمی داند.

آیت الله علم الهدی گفت: در طرف مقابل شاهد هستیم که سیل مهاجم بنیان کن فرهنگی از سوی دشمن روانه شده است و حتی یک سنگ نیز جلوی این سیل نمی اندازیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ای که الان و در شرایط فعلی به شدت به آن نیازمند هستیم مسئله حرکات حساب شده در حوزه فرهنگی و به ویژه پدافند فرهنگی است، باید همچنان که فعالیت های ایجابی انجام می شود حرکت های سلبی و فرهنگی نیز در حوزه پدافند فرهنگی انجام شود.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: عرصه پدافند فرهنگی گاهی اوقات آدم اتوکشیده نمی پذیرد بلکه در این عرصه باید آستین ها را بالا زد و وارد عمل شد و ممکن است فرد در این راه برچسب ها و تهمت های زیادی بخورد اما اگر ما معتقد به وجود اقدس امام زمان(عج) و ولایت فقیه هستیم باید همه جوره و با همه ابزار پای مقام معظم رهبری بایستیم.

آیت الله علم الهدی افزود: گاهی افراد در عرصه پدافند فرهنگی ابتدا وضعیت خود و آینده خود را محاسبه می کنند و براساس آن تصمیم می گیرند که وارد عمل شوند یا خیر، اما باید عنوان کرد که عرصه پدافند فرهنگی با محاسبه سازوکاری ندارد.

وی با اشاره به برخی از حرکت های فرهنگی تاثیرگذار بیان کرد: یکی از بهترین این حرکت ها جشنواره فیلم عمار بود که برای نخستین بار بعد از سال ها که جشنواره فجر برگزار می شد به این جشنواره سمت و جهت داد.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: مصاحبه ای اخیرا از آقای حاتمی کیا دیدم و بسیار امیدوار شدم از اینکه بچه مذهبی ها در این عرصه خود وارد عمل شده اند و برای مقابله با تهاجم فرهنگی به صورت خودجوش فعالیت می کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به فعالیت های تاثیرگذار آیت الله طبسی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران و بویژه فعالیت های ایشان در مشهد مقدس بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی در مشهد همه امور تحت کنترل ساواک و نیروهای رژیم بود و اجازه فعالیت فرهنگی داده نمی شد. اما در این میان آیت الله واعظ طبسی و شهید هاشمی نژاد دو نیرویی بودند که جریان انقلاب را هدایت کردند به نحوی که کل جریان روحانیت نیز خواسته یا ناخواسته وارد جریان انقلاب شد.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار