|
|
کدخبر: ۱۵۷۴۰۵

هروی در دیدار با «رولف مونسه نیش»:

رئیس گروه دوستی - پارلمانی ایران و آلمان تحریم های اعمال شده علیه کشورمان را ظالمانه دانست و گفت: کشورهای غربی بایستی هر چه زودتر با لغو تحریم ها علیه مردم ایران حسن نیت خود را نشان دهند.

به گزارشخبرگزاری فارس، «رولف مونسه نیش» رئیس گروه دوستی - پارلمانی آلمان و جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با محمدجواد هروی رئیس گروه دوستی - پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آلمان دیدار و گفت وگو کرد.

هروی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات ۲ کشور اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی تعاملات فیمابین، مردم ایران نگاه مثبتی به کشور آلمان دارند و در همین راستا گروه دوستی - پارلمانی جمهوری اسلامی ایران بر رشد و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی با آلمان تأکید دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ظرفیت های علمی و آموزشی مناسبی در ۲ کشور وجود دارد، تصریح کرد: تبادل استاد و دانشجو و توسعه مبادلات علمی میان دانشگاه ها و مراکز علمی ایران و آلمان می تواند به تقویت مراودات فرهنگی فیمابین کمک کند.

وی در ادامه تحریم های اعمال شده علیه کشورمان را ظالمانه خواند و تأکید کرد: تحریم دارو و هر آنچه که مردم را تحت فشار قرار دهد ناعادلانه و ظلم در حق ملت هاست و کشورهای غربی بایستی هر چه زودتر با لغو تحریم ها علیه مردم ایران حسن نیت خود را نشان دهند.

در ادامه این دیدار «رولف موتسه نیش» رئیس گروه دوستی - پارلمانی آلمان و جمهوری اسلامی ایران با اشاره به علا قمندی ۲ کشور برای افزایش سطح مناسبات فیمابین متذکر شد: مجالس آلمان و ایران می توانند به دولت ها در توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کمک کند.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: تشکیل گروه دوستی با ایران در پارلمان آلمان در راستای توسعه ارتباطات در عرصه های مختلف بالاخص روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران است.

نایب رئیس فراکسیون سوسیال دموکرات های پارلمان آلمان در پایان با اشاره به تاریخ روابط دو کشور خاطرنشان کرد: بسته های مناسبی در بخش های فرهنگی و آموزشی وجود دارد که مجالس می توانند با استفاده از این ظرفیت ها به تقویت ارتباطات فیمابین کمک کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار