|
|
کدخبر: ۱۵۷۴۰۷

لاریجانی در تجلیل از قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد:

رئیس مجلس شورای اسلامی در تجلیل از قهرمانان تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: تردیدی نیست که یکی از نمادهای کشور ایران پهلوانان آن هستند.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی امروز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه در دیدار با اعضای تیم ملی کشتی آزاد، مربیان و اعضای فدراسیون کشتی، گفت: کسب مدارج بالا توسط شما قهرمانان، سرافرازی کل کشور را به دنبال دارد و این یک جنبه فردی نبوده و باعثامیدواری برای تمام مردم ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ورزش کشتی از جمله ورزش هایی است که در آن علاوه بر رعایت اخلاق پهلوانی، توانسته در سال های گذشته مقام های بسیاری را به دست بیاورد.

لاریجانی تصریح کرد: تمام نمایندگان مجلس با علاقه کارهای ملی پوشان کشور را پیگیری کرده و علاقه مندند تا پشتیبانی لازم را از ورزش کشتی انجام دهند.

وی ادامه داد: فراکسیون ورزش مجلس باید روش های مناسب رفع مشکلات ورزشکاران ملی پوش کشور را بررسی کرده و بودجه لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

رئیس نهاد قانونگذاری تاکید کرد: در بودجه سال جاری و سال آینده باید ردیف خاصی برای کشتی در نظر گرفته شود.

لاریجانی در پایان از تمامی قهرمانان و ملی پوشان ورزش کشتی تشکر و قدردانی کرد و آنان را مایه مباهات و سرافرازی کشور خوانده و خواستار در نظر گرفتن مرجعی برای ورزش کشتی مانند سنت وقف شد تا بتوان از عواید آن برای پیشبرد اهداف ورزش استفاده کرد.

بهروز نعمتی رئیس کمیته کشتی فراکسیون ورزش مجلس در ابتدای این دیدار گفت: تیم حاضر با همت و غیر پهلوانی و با تمام کمبودها و مشکلات مالی توانست برای چندمین بار این مقام را کسب کند و این قهرمانی در تمام رسانه های دنیا و فدراسیون جهانی کشتی بازتاب زیادی داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم مجلس با حمایت از این ورزش ملی و سنتی بتواند راه قهرمانی را ادامه دهد.

همچنین علیرضا حیدری نایب رئیس فدراسیون کشتی در پایان از رئیس مجلس درخواست کرد تا مجلس راهکاری را در نظر بگیرد که ورزش هایی مانند کشتی بتوانند از درآمد پایداری برخوردار باشند و هر ساله با کمبود بودجه مواجه نشوند و بودجه تیم هایی که به جام جهانی می روند جدا از بودجه وزارت ورزش در نظر گرفته شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار