|
|
کدخبر: ۱۵۷۶۰۲

احمدی در گفت وگو با فارس

یک کارشناس حقوقی امور بین الملل گفت: موضوع گروگان گیری بین ایران و آمریکا مختومه شده است و امروز عدم صدور ویزا برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل نشان از عدم پایبندی ایران به بیانیه الجزایر است.

نعمت احمدی کارشناس حقوقی امور بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، با اشاره به عدم صدور ویزا توسط ایالت متحده آمریکا برای ابوطالبی نماینده جدید ایران در سازمان ملل اظهار داشت: در داخل نیویورک فضایی حدوداً ۳۵کیلومتری برای سازمان ملل در نظر گرفته شده است که نمایندگان سیاسی می توانند در این محدوده رفت و آمد داشته باشند.

وی افزود: اینکه آمریکا بخواهد در طول حضور چندین ساله سازمان ملل در خاک خود اعمال قدرت کند و خاک کلی خود را ملاک قرار دهد و به نماینده سیاسی یک کشور اجازه ورود ندهد مغایر قانون است.

این کارشناس امور حقوق بین الملل تأکید کرد: آمریکا از عدم صدور ویزا به نماینده سیاسی کشوری در محدوده ۳۵ کیلومتری سازمان ملل منع شده است.

احمدی دلایل عدم صدور مجوز آمریکا به ابوطالبی نماینده جدید ایران در سازمان ملل را نادرست دانست و به بیانیه الجزایر بین ایران و ایالات متحده اشاره کرد و گفت ما در بیانیه الجزایر وقتی گروگان ها را آزاد کردیم با آمریکایی ها شرط و شروط گذاشتیم یعنی در واقع بحثگروگان گیری در هر دو کشور به فراموشی سپرده شد.

وی افزود: وقتی ایران گروگان های آمریکایی را به آنان تحویل داد در بیانیه الجزایر حتی به آنان حق شکایت از ایران و غرامت نیز داده نشد.

این کارشناس حقوقی امور بین الملل تأکید کرد: موضوع گروگان گیری بین ایران و آمریکا مختومه شده است و امروز عدم صدور ویزا برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل نشان از عدم پایبندی ایران به بیانیه الجزایر است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار