|
|
کدخبر: ۱۵۸۰۳۴

در نشست مشترک جلالی با مدیرعامل بانک سپه مقرر شد /

خبرگزاری تسنیم: در نشست مشترک رئیس مرکز پژوهش های مجلس با مدیرعامل بانک سپه، مقرر شد که کارگروه مشترکی بین دو طرف برای انعقاد یک تفاهم نامه در حوزه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای در دیدار سید کامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه با اشاره به زمینه موجود این بانک مبنی بر همکاری بین این بانک و مرکز پژوهش های مجلس، گفت: ایجاد چنین روحیه همکاری باعثخواهد شد تا کارهای مشترکی با همکاری و تعامل دوجانبه بین مرکز پژوهش های مجلس و بانک سپه انجام گیرد.

وی، با تشریح ساختار مرکز پژوهش های مجلس و عملکرد معاونت های این مرکز، تصریح کرد: مرکز پژوهش های مجلس در حوزه کسب و کار گزارش هایی را به صورت مرتب و مدون، تهیه و تنظیم و مشکلات و موانع در این حوزه را به خوبی بیان می کند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، افزود: در آخرین ماه های کار دولت دهم گزارش هایی از وضعیت اقتصادی کشور در مرکز پژوهش های مجلس تهیه شد که مشکلات کشور در بخش های اقتصادی را به خوبی تشریح کرده بود و در همین زمینه نیز گزارشی از سوی مرکز در صحن علنی مجلس قرائت شد.

جلالی درباره اقدامات انجام شده در مرکز پژوهش های مجلس در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: از دو سال گذشته تا کنون گزارش هایی درخصوص اقتصاد مقاومتی از سوی مرکز پژوهش های مجلس تهیه و منتشر شده به طوری که می توان گفت این مرکز از پیشگامان عرصه اقتصاد مقاومتی بوده است، حتی پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نیز کارهای خوبی در مرکز پژوهش های مجلس انجام گرفته که امید است تا با همکاری سایر سازمان ها به ویژه بانک سپه، کارهای مشترک بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در حوزه اقتصاد مقاومتی می توان انجام داد، برگزاری نشست های مشترک است که برغنای کار در این حوزه می افزاید.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه اقتصاد ایران تقریبا بانک محور است، تصریح کرد: از یک سو بیشتر فعالیت های اقتصادی از کمبود اعتبار مالی رنج می برند و از سوی دیگر بانک ها دغدغه کمبود منابع مالی دارند که باید در این زمینه تصمیماتی گرفته شود.

جلالی با تأکید بر اینکه این جلسه، سرفصل نخست آغاز همکاری های مشترک مرکز و بانک سپه خواهد بود، تصریح کرد: با ایجاد کارگروهی مشترک بین مرکز پژوهش های مجلس و بانک سپه می توان زمینه همکاری و تعامل دوجانبه در حوزه های پولی و بانکی و اقتصاد مقاومتی ایجاد کرد.

همچنین سید کامل تقوی نژاد مدیرعامل بانک سپه نیز در این نشست با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه، گفت: امیدوارم تا این نشست سر آغاز فصل جدیدی از همکاری علمی و پژوهشی بین بانک سپه و مرکز پژوهش های مجلس باشد.

وی با اشاره به گزارش های مرکز پژوهش های مجلس در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه پولی و بانکی کشور، تصریح کرد: در بسیاری از بحثهای مطرح شده کارشناسی کشور گزارش های مرکز پژوهش های مجلس مطرح می شود تاجایی که حتی این گزارش ها عامل تصمیم گیری های مهمی در کشور است.

مدیرعامل بانک سپه درباره گزارش و طرح مرکز پژوهش های مجلس در مورد سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی، تأکید کرد: کار مرکز در حوزه اصل ۴۴ خوب و کامل بود و اگر قانون مصوب در این زمینه که براساس سیاست های ابلاغی مدنظر رهبر معظم انقلاب تهیه شده بود به درستی اجرایی می شد امروز شاهد بسیاری از مشکلات کنونی در حوزه اقتصاد نبودیم.

تقوی نژاد ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی کارهای بسیاری را می توان انجام داد که البته در این زمینه باید از کارهای شعاری و روبنایی خودداری کرد.

وی افزود: اگر سند چشم انداز و قانون های بالادستی به عنوان زیربنای امور اجرایی مدنظر قرار گیرد بسیاری از بندهای اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود.

مدیرعامل بانک سپه توضیح داد: کمتر جایی را دیده ام که به استحکام مرکز پژوهش های مجلس بتواند در حوزه اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی را انجام دهد.

همچنین، محمد قاسمی معاون پژوهش های اقتصادی و بودجه مرکز پژوهش های مجلس، در این نشست با اشاره به فعالیت ها و گزارش های این مرکز در حوزه پولی و بانکی، گفت: گروه بازارهای مالی در مرکز پژوهش های مجلس گزارش های خوبی در زمینه مسائل پولی و بانکی کشور تهیه می کند.

وی افزود: مرکز پژوهش های مجلس تنها مرکزی است که پایش های لحظه ای در حوزه کسب و کار انجام می دهد و هر سه ماه یکبار با دریافت اطلاعات از ۲۹۰ تشکل فعال در زمینه فضای کسب و کار، گزارش هایی را در این حوزه تعریف می کند.

قاسمی در تشریح مشکلات فضای کسب و کار، یادآور شد: مشکل دستیابی به اعتبارات بانکی یکی از مشکلات اصلی فضای کسب و کار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره اقدامات انجام شده در این مرکز در حوزه اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش های خوبی جهت هماهنگی قوا صورت گرفته و باید تلاش شود تا فهم مشترکی بین دست اندرکاران در این زمینه ایجاد شود.

در پایان این جلسه به پیشنهاد جلالی مقرر شد تا با همکاری مرکز پژوهش های و بانک سپه کارگروهی تشکیل شود که بتواند در سه بعد مباحثکلان، بررسی تخصصی مسائل نظام پولی و بانکی و راهکارهای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، با همکاری دوجانبه کارشناسان و متخصصان، بررسی هایی صورت گیرد و طرحی اولیه در این زمینه تهیه شود تا پس از ویرایش و نهایی شدن در قالب یک تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای دوطرف برسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار