|
|
کدخبر: ۱۵۸۱۶۷

میرمحمدی در گفت وگو با فارس:

عضو کارگروه تحول نظام بانکی گفت: منتظر بودیم که لایحه ای برای بانکداری بدون ربا از سوی دولت قبلی و فعلی به مجلس ارائه شود که چنین اتفاقی نیفتاد، لذا مبادرت به تشکیل این کارگروه برای عملیاتی کردن این نوع بانکداری کردیم.

حسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارسبا اشاره به برگزاری اولین جلسه کارگروه تحول نظام بانکی گفت: با اینکه قانون مربوط به بانکداری بدون ربا در اوایل دهه ۶۰ تصویب شده است، اما الان و پس از گذشت سه دهه عملاً بانکداری بدون ربا نداشته به جای آن ملغمه ای داریم که نه با اقتصاد اسلامی و نه با نظام های موجود بانکداری غربی سازگار است.

وی به تحقیقات انجام شده از سوی وزارت اقتصاد و دارایی، کمیته فقهی بانک مرکزی، مرکز مطالعات ریاست جمهور، مرکز تحقیقات اسلامی قم و… اشاره کرد و افزود: منتظر این بودیم که لایحه ای برای بانکداری بدون ربا از سوی دولت به مجلس ارائه شود که نه از سوی دولت سابق و نه دولت فعلی چنین اتفاقی نیفتاد.

میرمحمدی ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری را یادآور شد و گفت: کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه مجلس تصمیم گرفتند کارگروهی تشکیل دهند و بانکداری بدون ربا را از طریق آسیب شناسی نظام بانکی عملیاتی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: پس از رایزنی های اولیه و استقبال رئیس مجلس قرار شد به طور هفتگی جلسات این کارگروه برپا شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار