|
|
کدخبر: ۱۵۸۱۹۰

قالیباف در مراسم امضای توافقنامه حمل و نقل عمومی:

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران گفت: در صورتی که دولت به ما کمک نقدی کند، آماده هستیم که در بحش ریلی ظرفیت فعلی را به ۳ برابر افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولتخبرگزاری تسنیممحمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز دوشنبه طی سخنانی در مراسم امضای توافقنامه بین دو وزارتخانه کشور و نفت با بیان اینکه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها از موضوعات بسیار مهمی است که اگر توجه جدی به آن شود، نتیجه آن دو سربرد و یا همان برد - برد است، گفت: امروز مهمترین چالش کلانشهرها بخصوص شهر تهران آلودگی هوا است که ریشه در مصرف سوخت و انرژی دارد.

وی با بیان اینکه امروز حمل و نقل مورد کمک مستقیم دولت ها در دنیا قرار می گیرد، به موضوع مصرف سوخت در کشور اشاره کرد و گفت: نفت و فرآورده های آن یک سرمایه ملی است و باید از این سرمایه ملی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. من خدمت آقای زنگنه قول دادم که اگر کمک نقدی به شهرداری شود، ما در بحثریلی متعهد می شویم که ظرف ۴ سال آینده به ظرفیت بیش از ۳ برابر فعلی در زمینه حمل و نقل برسیم و از مرز ۱۰ میلیون سفر در روز عبور کنیم.

قالیباف تصریح کرد: هیچ مشکل طراحی و اجرایی در این زمینه نداریم و همه کارگاه های ما آماده کار هستند و تنها چالشی که در این زمینه داریم بحثنقدینگی است.

وی به جلسه خود با نجار وزیر کشور وقت در زمان اجرایی کردن مرحله اول هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: ما در همین اتاق وزارت کشور با مسئولین دولت آن زمان جلسه گذاشتیم و آنها نیز به ما قول هایی دادند که پس از هدفمند شدن یارانه ها آنها را اجرایی کنند، اما تنها پس از گذشت ۳ الی ۴ ماه از آغاز طرح هدفمندی نه تنها به ما کمک نکردند بلکه همان کمک روال سنتی را هم که ۴۰ و ۵۰ سال پیش به شهرداری تهران صورت می گرفت، تعطیل کردند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است و بنده در عزم این دولت برای کمک به شهرداری شکی ندارم و اگر در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها کمک های لازم صورت گیرد، اجازه نخواهیم داد که به مردم فشار بیاید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار