|
|
کدخبر: ۱۵۸۲۵۴

فریدون عباسی در دانشگاه امیرکبیر:

خبرگزاری تسنیم: سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برنامه هسته ای ایران به شخص خاص یا جریان خاصی تعلق ندارد، اظهار داشت: برنامه هسته ای مربوط به همه مردم قهرمان ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در برنامه جشن هسته ای که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در آمفی تئا تر این دانشگاه برگزار شد، در حالی که فریاد ها و هیجان دانشجویان را در فضای سالن مشاهده می کرد، گفت: از اینکه جامعه دانشگاهی ما هوشیار و بیدار هستند و به مسئولان برای حل مسائل کشور کمک می کنند و همین که عکس شهدا و مسئولان را در دست گرفته اید، تشکر می کنم.
وی با اشاره به اینکه برنامه هسته ای ایران به شخص خاص یا جریان خاصی تعلق ندارد، اظهار داشت: برنامه هسته ای مربوط به همه مردم قهرمان ایران است؛ همان کسانی که تلاش کردند با رشادت های خود انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و پس از آن در ۸ سال دفاع مقدس با حضور خود در میدان های جنگ از این کشور و مردم دفاع کردند و همچنین با حضور خود در انتخابات ثبات سیاسی آن را تثبیت کردند.
عباسی با اشاره به اینکه افراد زیادی در برنامه هسته ای ایران و فعال شدن آن نقش دارند، گفت: یکی از کسانی که در برنامه هسته ای ایران نقش داشت و توانست این مسئله را در مسیر انجام قرار دهد، آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق کشورمان است.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برنامه هسته ای از قبل از انقلاب مطرح بود و در دورانی که آقای هاشمی رئیس جمهور این کشور بودند، تلاش کردند برنامه هسته ای جدید ایران شکل بگیرد که ارتباطات جدیدی در این حوزه شکل گرفت و برنامه ریزی برای تسهیلات عالی در این زمینه را انجام داد.
وی تصریح کرد: اساتیدی که در این عرصه حضور دارند و با پرورش دانشجویان تلاش می کنند این مسیر را در عرصه علم هموار کنند، محصول تربیت دهه ۶۰ و برنامه های آقای هاشمی در آن زمان بود.
عباسی گفت: در این دوره فعالیت هایی از جمله تولید اطلاعات لازم فعالیت های دوباره رآکتور ها و برخی از نیازهایی که آن زمان وجود داشت، آغاز شد و برنامه هسته ای رقم خورد.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: در سال ۷۶ نیز با عزم ملی که در انتخابات از طرف مردم نشان شد تلاش هایی را انجام شد و آقای خاتمی رئیس جمهور اسبق ما انتخاب شد که ماحصل تلاش مردم و ثبات سیاسی نظام که ماحصل تلاش مردم بود، رقم خورد.
وی گفت: در آن زمان از تجربه های آقای آقازاده که سابقه ۱۲ سال مدیریت در صنعت نفت را داشت، به انرژی اتمی اضافه شد و تحول جدیدی در این صنعت ایجاد شد.
عباسی با اشاره به خدمات آقازاده در این مسیر اضافه کرد: باید از آقای آقازاده قدردانی کنیم که در دوران مدیریتی شان صنعت هسته ای ایران پیشرفت چشم گیری کرد و در دنیا و غرب مورد توجه قرار گرفت؛ به شکلی که با اتهام افکنی سعی کردند این حرکت را به خاموشی برسانند.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: در این شرایط عزم ملی و همت اساتید، دانشمندان و حضور پرشور دانشجویان که نمونه آن را امروز در این جلسه می بینیم، در کنار اضافه شدن مسائل دیگری باعثشد رشد این علم رقم بخورد و این درحالی بود که ما در برخی موارد کمبودهایی را داشتیم.
وی به انتخابات ۸۴ اشاره کرد و اظهار داشت: حماسه مردم ایران در سال ۸۴ با شرکت در انتخابات باعثتثبیت بیشتر نظام اسلامی شد و مسیر جدیدی که نتیجه همین حضور بود، ایجاد شد و تلاش هایی در این دوره انجام شد که قابل قدردانی است.
عباسی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک مدیری که هرچند مدت کوتاهی را در این زمینه مدیریت کردم، به همه تلاش ها احترام می گذارم و معتقدم همه مسئولان کشور قابل احترامند و در پیشرفت کشور به اندازه خود سهیم هستند و در دولت ها تأثیرگذار بودند.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ادامه داد: من از شما دانشجویان خواهش می کنم به دستاوردهایی که طی ۳۵ سال گذشته در این کشور بدست آمده است، توجه کنید و به همه آن ها احترام بگذارید؛ دستاوردهایی که در دوران پس از انقلاب دفاع مقدس و سازندگی به دست آمده است و اجازه دهیم حرف های مختلف شنیده شود. افراد مختلفی در این عرصه حضور داشتند و هرکدام تأثیرخودشان را گذاشتند و با مطرح کردن مباحثی اجازه ندهیم انرژی موجود در ما میرا شود و یا تداخل ایجاد شود.
وی افزود: باید منش هسته ای که با کنار هم قرار دادن سلیقه های مختلف انجام شد، در همه عرصه ها داشته باشیم و قطعا این منش باعثپیروزی ما می شود.
عباسی تصریح کرد: در شرایط حاضر همه باید تلاش کنیم تنش از جامعه ما دور شود و اگر اختلاف سلیقه هم داریم، از الگوهای موفق استفاده کنیم.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تمام مدیران در دولت های گذشته سهم خود را انجام داده اند، یادآور شد: همه آن ها سهمی را در پیشرفت کشور داشتند و اگر تلاش کنیم جامعه علمی را در جهت پشتیبانی علمی و فناوری کشور قرار دهیم، می توانیم به تحریم ها جواب دهیم و کاری کنیم که دشمنان از این تحریم ها پشیمان شوند.
وی گفت: انتظار داریم دانشگاه این شور و هیجان جامعه علمی را به عرصه دانش و فناوری بیاورد و شما نیز در این مسیر می توانید موثر باشید.
عباسی در ادامه با اشاره به خاطره ای از رهبر انقلاب گفت: در خرداد سال ۹۰ در جلسه ای در خدمت رهبر انقلاب ایشان بر جمله ای که من در گزارش عنوان کرده بودم و آن این بود که برای اداره صنعت هسته ای به همه سلیقه ها و جناح های سیاسی حاضر در چارچوب نظام نیاز داریم، تأکید کردند و گفتند من این مسئله را کاملا قبول دارم.
وی با اشاره به اینکه امروز دولت جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها به کمک نیاز دارد و باید به آن کمک کنیم، در واکنش به فریادهای عده ای از دانشجویان درباره زندانیان سیاسی خاطرنشان کرد: اگر درست و در جهتی مناسب حرکت کنیم، شاهد خواهیم بود که در آینده نزدیک اصلاً زندانی سیاسی وجود نداشته باشد که ما بخواهیم آن ها را آزاد کنیم.
وی تأکید کرد: اگر جامعه علمی ما در جهتی که در شأن او حرکت کند، خواهیم دید که در آینده نزدیک فردی را به عنوان زندانی سیاسی نخواهیم داشت که آزاد کنیم.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار