|
|
کدخبر: ۱۵۸۲۶۱

سرلشکر رشید:

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما باید بتوانیم دفاع مناسبی از رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم. دفاع مناسب نیازمند چند اقدام اساسی از جمله مقابله با تحریف تاریخ دفاع مقدس، اجتناب از مناقشه بین نیروها و ایجاد شرایط لازم برای نقد اصولی و گفت و گو در زمینه های مختلف رخدادهای جنگ تحمیلی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسمی با حضور چند تن از فرماندهان ارشد نظامی در ستاد کل نیروهای مسلح از زحمات و فداکاریهای امیر سرتیپ دوم ستاد اقبال محمدی زاده و امیر سرتیپ دوم بازنشسته نصرت الله معین وزیری، از فرماندهان و طراحان دفاع مقدس، تقدیر شد.

در این مراسم که به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بر پا شد، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی اظهار داشت: تدبیر حضرت امام خمینی(ره) و معرفت ارتشیان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران بسیار موثر بود.

وی به مقایسه ارتش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب پرداخت و بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ایمان و به دلیل پشتوانه مردمی که همراه خود دارد به مراتب قوی تر از ارتش قبل از انقلاب است و به همین دلیل توانست بر دشمن متجاوز غلبه نماید. ارتش ما در هشت سال دفاع مقدس توانست تحقیر جنگ های دو قرن گذشته را جبران کند.

سرلشکر پاسدار رشید اضافه کرد: مفاهیم جنگ هشت ساله هرگز با مفاهیم جنگ های دو قرن گذشته قابل مقایسه نیست و تا زمانی که ارتش پشتوانه ای همچون مردم، بسیج و سپاه دارد هرگز شکست نخواهد خورد و همیشه قدرتمند خواهد ماند.

وی یادآور شد: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی در سوم خرداد سال ۱۳۹۲ در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه که اتفاقا شرایطی خاص هم بر کشور حاکم بود و دشمنان به دنبال اختلاف افکنی بین مذاهب و اقوام بودند به بیان دلاوری های ارتش پرداخت.

وی افزود: او از امیر بزرگوار اقبال محمدی زاده که اهل کردستان و از برادران اهل تسنن هستند، نام برد که در زمان جنگ تحمیلی در کنار سایر فرماندهان عالی رتبه ارتش و سپاه طراحی عملیات های بزرگ را به عهده داشت و لذا از بنده خواست که از این فرمانده و امیر معین وزیری که ایشان هم مانند امیر محمدی زاده هم اهل کردستان و هم از برادران اهل تسنن هستند؛ تقدیر شود.

سرلشکر پاسدار رشید بیان کرد: همه فرماندهان دوران دفاع مقدس می دانند که این دو بزرگوار از طراحان خوش فکر ارتش بودند که نقش مهمی در عملیات های رزمندگان اسلام داشتند و با حضور تمام قد سپاه و ارتش و نیروهای مردمی و زحمت همین عزیزان، سال دوم جنگ نقطه نورانی و قوت ما در هشت سال دفاع مقدس شد و خداوند آن همه فتح و پیروزی را نصیب رزمندگان ایران اسلامی نمود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنانش خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم دفاع مناسبی از رزمندگان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم که دفاع مناسب نیازمند چند اقدام اساسی است از جمله مقابله با تحریف دفاع مقدس، اجتناب از مناقشه بین ارتش و سپاه و ایجاد شرایط لازم برای نقد و گفت و گو.

وی اظهار کرد: همه ما باید از ورود به مباحثمناقشه انگیز اجتناب کنیم، به دلیل همین مناقشه های بین نیروها در جنگ، عملا مباحثدر سطح تاکتیکی و عملیاتی باقی مانده و به دلیل غلبه گفتمان سیاسی – تبلیغاتی بخش مهمی از ظرفیت های جنگ در سطح راهبردی باقی مانده است.

در ادامه، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از جانفشانی همه رزمندگان به ویژه امیر اقبال محمدی زاده و امیر معین وزیری گزارشی از دیدار دست اندرکاران راهیان نور با مقام معظم فرماندهی کل قوا ارائه کرد.

وی با اشاره به نقش ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی، بسیج و سازمانهای دولتی در رونق راهیان نور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جلوگیری از فراموش شدن حماسه دفاع مقدس و تحریف آن رهنمودهایی ارائه دادند که نشان از توجه ویژه معظم له به دفاع مقدس و فرهنگ ارزشمند آن است.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب معتقدند پرداختن به راهیان نور یکی از راه های فراموش نشدن دفاع مقدس است.

در پایان مراسم لوح تقدیر امیران اقبال محمدی زاده و معین وزیری توسط سرلشکر پاسدار رشید به آنها اهدا شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار