|
|
کدخبر: ۱۵۸۲۷۲

بروجردی در دیدار رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس آفریقای جنوبی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گسترش تروریسم و وقوع بحران های منطقه در نتیجه دخالت های آمریکا و متحدانش است.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، فاطیما حجیج رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی امروز دوشنبه با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور و دستاوردهای مثبت سفر اخیر ریاست مجلس شورای اسلامی به آفریقای جنوبی، گفت: افزایش رفت و آمد میان پارلمان های دو کشور گام ارزشمندی در جهت تقویت همکاری های پارلمانی و دو جانبه میان ایران و آفریقای جنوبی است.

وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های وسیع دو کشور در زمینه های گوناگون، افزود: گسترش همکاری های پارلمانی می تواند نقش مؤثری در تقویت روابط دوستانه فیما بین در عرصه های گوناگون ایفا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این دیدار با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب ضد ملت ایران، تصریح کرد: با گذشت سه دهه از تحریم های آمریکا و غرب، جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توانمندی های ملی و متخصصان داخلی به پیشرفت های وسیعی در زمینه های مختلف دانش و فنآوری دست یافته است.

وی همچنین با اشاره به اوضاع منطقه و شکست های متعدد آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه افزود: گسترش تروریسم و وقوع بحران های منطقه در نتیجه دخالت های آمریکا و متحدانش است.

بروجردی در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار گسترش مناسبات دوستانه با دیگر کشورها در چارچوب احترام به یکدیگر، حفظ منافع متقابل و عدم دخالت در امور داخلی کشورهاست.

فاطیما حجیج رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی نیز در همین دیدار بر علاقمندی مجلس و دولت آفریقای جنوبی برای گسترش مناسبات فیمابین، تأکید کرد و افزود: ایران کشور مهمی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام است و گسترش ارتباطات دو کشور اهمیت فراوانی دارد.

بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای حق هر ملتی است

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی با انتقاد از تحریم های یک جانبه غرب و آمریکا علیه ملت ایران به بهانه موضوع هسته ای گفت: بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای حق هر ملتی است.

حجیج با اشاره به وقایع اخیر خاورمیانه به ویژه بحران سوریه نیز اظهار داشت: برخی از کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر در جهان مسبب اصلی بی ثباتی و گسترش تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آفریقای جنوبی در پایان این دیدار خواستار گسترش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی و افزایش رایزنی مسؤلان دو کشور درباره مسائل منطقه ای و جهانی شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار