|
|
کدخبر: ۱۵۸۳

منابع مصری از دستگیری ۶ نفر از اعضای وابسته به گروه اخوان المسلمین در حال نصب پوستر در منطقه ای در قاهره و نیز ادامه رایزنی های نخست وزیر موقت این کشور خبر دادند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، پایگاه الیوم السابع اظهار کرد: حازم الببلاوی نخست وزیر موقت مصر به رایزنی های خود برای تشکیل کابینه جدید و ادای سوگند آن در پایان هفته جاری در مقابل عدلی منصور ادامه می دهد.

این در حالی است که منابع مصری از حذف نجوی خلیل وزیر بیمه و امور اجتماعی از کابینه جدید حازم الببلاوی خبر دادند.

از سوی دیگر پایگاه الاهرام از روان شدن آمد و شد در خیابان رامسس قاهره پس از ترک این خیابان از سوی طرفداران محمد مرسی خبر دادند.

این درحالی است که میدان التحریر صبح امروز شاهد آرامش نسبی بود و تحصن کنندگان به چادرهای خود رفتند و برخی نیز در حال تمیز کردن میدان از زباله هستند.

از سوی دیگر منابع مصری اعلا کردند: نیروهای امنیتی در قاهره ضمن بازداشت ۶ نفر از اعضای وابسته به گروه اخوان المسلمین مقادیر گلوله، بمب دست ساز و پوسترهای مربوط به کشتار مقابل گارد ریاست جمهوری از آنها کشف و ضبط کردند.

این منابع افزودند: سروان احمد محمد از افسران پلیس شهرک نصر در خیابان رامسس در زیر پل ششم اکتبر متوجه افرادی شد که در حال نصب پوسترهایی بر پایه پل بودند و هنگام مشاهده نیروهای امنیتی این افراد با خودرویی فرار کردند.

منابع فوق بیان کردند: نیروهای امنیتی به تعقیب آنها پرداختند و موفق به دستگیری محمد. ع۴۷ ساله کارمند شرکت برق، محمود. م۲۰ ساله دانشجو دندانپزشکی دانشگاه الازهر، عبدالحلیم. ا. ح ۲۶ ساله دانشجو، اسلام. آ. غ۲۷ ساله لیسانس ادبیات، معاذ. ب. م ۲۵ ساله دانشجوی دانشگاه عین شمس و احمد. ع. ع نوزده ساله دانشجوی دانشکده مهندسی دانشگاه الازهر شدند.

این منابع افزودند: در هنگام بازرسی خودروها در داخل آنها مقادیری گلوله، بمب دست ساز، دستکش های حرارتی، کلاه خود و پوسترهایی که بر روی آنها نوشته شده بود: شهدای کشتار گارد ریاست جمهوری، خیانت و کودتای نظامی نه.

منابع فوق بیان کردند: پس از بازجویی های به عمل آمده از آنها مشخص سد که همگی آنها وابسته به گروه اخوان المسلمین هستند و آنها در مسیر رفتن به میدان رابعه العدویه بوده اند. این افراد به دادستانی فرستاده شدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار