|
|
کدخبر: ۱۵۸۷۲۵

دهقان در نشست خبری مشترک با وزیر دفاع آذربایجان:

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار گروه دفاعیخبرگزاری تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در نشست خبری مشترک با ذاکر حسن اُف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با اشاره به نشست های مشترک با مقامات نظامی جمهوری آذربایجان گفت: مسائل مختلفی را در این نشست مورد توجه و بررسی قرار دادیم.

وی گفت: ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارند که در تعمیق و گسترش روابط این ۲ کشور موثر است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل منطقه ای مواضع مشترک و مهمی داریم که در دستور کار قرار دادیم.

دهقان افزود: در همه مسائلی که مطرح شد مواضع مشترک و یکسانی را داشتیم از موضع ملت و دولت آذربایجان در موضوع مسئله هسته ای تقدیر و تشکر می کنیم و ما نیز از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور آذربایجان به ایران فصل جدیدی از همکاری ها بین ۲ کشور آغاز شد.

وزیر دفاع همچنین تأکید کرد: باید به شکل جدی از جریان های افراطی که مخالف شکل گیری مناسبات ۲ کشور هستند مراقبت کنیم که این مسئله از اهداف ۲ طرف است.

دهقان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی دشمن های ۲ کشور معتقدند نزدیکی ۲ کشور آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران وحدت آنها را در برابر دشمنان تقویت می کند، گفت: مشترکات و همسایگی ۲ کشور و موقعیت جغرافیایی این ۲ کشور از جمله عواملی هستند که زمینه های همکاری های مشترک بین این ۲ کشور را فراهم می سازند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار