|
|
کدخبر: ۱۵۸۸

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اعلام اسامی ۵ حقوقدان معرفی شده از سوی رئیس قوه قضاییه برای عضویت در شورای نگهبان از رای گیری برای انتخاب ۳ حقوقدان جدید شورای نگهبان در جلسه یکشنبه و یا سه شنبه هفته آتی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، محمد علی اسفنانی اظهار کرد: ۵ حقوقدان برای عضویت در شورای نگهبان از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی شده اند که در نهایت از بین این افراد ۳ نفر به عنوان اعضای حقوقدان شورای نگهبان توسط مجلس انتخاب خواهند شد.

وی افزود: جلسه ای درباره موضوع معرفی اعضای حقوقدان شورای نگهبان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برگزار نشده است و موضوع مستقیما در جلسه علنی مجلس بررسی خواهد شد.

از سوی دیگر اللهیار ملک شاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعلام کرد که عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، سام سوادکوهی، پورابراهیمی و صادقی به عنوان پنج حقوقدان از سوی رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی شدند تا در نهایت با انتخاب مجلس، ۳ نفر از این افراد به عنوان اعضای حقوقدان جدید شورای نگهبان فعالیت خود را آغاز کنند.

همزمان با ۲۴ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان، مدت خدمت شش ساله ۳ عضو حقوقدان این شورا یعنی عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی و حسینعلی امیری به پایان خواهد رسید. ضمن این که نام حسینعلی امیری از فهرست حقوقدانان شورای نگهبان که به مجلس معرفی شده اند، حذف شده است و وی ۲۴ تیر ماه آخرین حضور خود در شورای نگهبان را تجربه خواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار