|
|
کدخبر: ۱۵۹۱۹۳

لاریجانی پیش از عزیمت به بلاروس:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: دیدگاه های ایران و بلاروس در مسائل منطقه ای به هم نزدیک است.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به بلاروس در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه کشور بلاروس از کشورهای دوست و شریک ما در بسیاری از زمینه ها است، گفت: سقف روابط دو کشور هم در زمینه پارلمانی و هم در زمینه روابط همه جانبه با دولت خوب است.

وی با بیان اینکه نظرات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در خصوص مسائل منطقه ای نزدیک است، افزود: این سفر به دعوت رئیس پارلمان بلاروس انجام و تلاش می شود تا در این سفر روابط میان تهران و مینسک گسترده تر شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه قرار است در این سفر در خصوص مسائل منطقه ای با توجه به اتفاقات اخیر منطقه با مقامات بلاروس گفت وگو و رایزنی شود، ادامه داد: امیدوارم در این سفر که اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس مرا همراهی می کنند، بتوانیم روابط پارلمانی را گسترش دهیم.

لاریجانی تأکید کرد: امیدواریم این سفر بتواند به روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

علی کاییدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس، حسن خسته بند، و روبرت بیگلریان اعضای این گروه دوستی پارلمانی، حسن قشقاوی معاون پارلمانی امور ایرانیان و کنسولی وزیر امور خارجه و حسین شیخ الاسلام مدیرکل امور بین الملل رئیس مجلس، لاریجانی را در این سفر همراهی می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته تهران را در سفری یک روزه به مقصد " مینسک " پایتخت بلاروس ترک کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار