|
|
کدخبر: ۱۵۹۲۵۵

نظرات موافقان و مخالفان یک طرح /

خبرگزاری تسنیم: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت مخالفت کلیات طرح دائمی شدن قانون تشکیل سازمان بازرسی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در موافقت با کلیات طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: این طرح، ظرفیت زمانی را برای مراجع رسیدگی تعیین کرده که این اصلاحات کمک می کند تا عدالت برقرار شده و از رانت خواری و سوءاستفاده های اداری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: این طرح سعی کرده نقیصه های طرح قبلی را برطرف کند و در کل یک طرح پیشگیری است، نه مچ گیری.

عزیزی با بیان اینکه بازرسان بیشتر از یک قاضی در معرض تطمیع قرار دارند، گفت: چون این طرح براساس پیشگیری است، به نفع ماست. این طرح در ۵ سالی که اجرا شده از تخلفات بانک های پاسارگاد و آریا نیز جلوگیری کرده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود نیز در مخالفت با کلیات این طرح با بیان اینکه بنده مخالف کلیات این طرح نیستم، گفت: در یکی از مواد این طرح آورده شده که سازمان بازرسی از افراد بازنشسته استفاده کند، در حالی که این سازمان باید نظارت کند، تا دیگر دستگاه ها از افراد بازنشسته استفاده نکنند.

در ادامه حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در موافقت با کلیات این طرح گفت: اصلاحات شکل گرفته بر روی این طرح اجازه داده تا سازمان بازرسی به منظور نظارت بر عملکرد دستگاه ها بیش از پیش نقش آفرین باشد که لازم است این اصلاحات به صورت قانون دائمی تصویب شود.

وی ادامه داد: از سال ۸۸ تاکنون که قانون مذکور به صورت آزمایشی برای این سازمان تصویب شد، بیش از ۹ هزار و ۸۳۰ فقره نظارت و بازرسی از دستگاه های مشمول بازرسی انجام شده و کشف فساد سه هزار میلیاردی توسط این دستگاه بود.

وی ادامه داد: این سازمان بارها در مورد گروه آریا هشدار داد اما توجهی به این هشدارها نشد و دوستان که می گویند این سازمان بر عملکرد بانک های خصوصی نظارت ندارد، باید بگویم که طبق قانون، سازمان بازرسی امکان نظارت بر بانک های خصوصی را ندارد و ما باید قانون را اصلاح کنیم.

مجید انصاری معاون پارلمانی دولت نیز با بیان اینکه دولت مخالف کلیات این طرح است، گفت: مخالفت ما به لحاظ محتوایی نیست.

وی ادامه داد: ما باید به اصلاحات ساختاری بپردازیم و آسیب شناسی سیستم نظارتی داشته باشیم. ای کاش این طرح یک سال دیگر تمدید می شد تا می توانستیم خلاهای قانونی را شناسایی کنیم.

روز گذشته نیز نادر قاضی پور، علیرضا خسروی به عنوان مخالف و حسن کامران در موافقت با کلیات این طرح نقطه نظرات خود را اعلام کرده بودند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار