|
|
کدخبر: ۱۵۹۴۵۷

امیری در نطق میان دستور:

نماینده مردم کهنوج در مجلس گفت: انتظار می رود مردم و مسئولان با عزم ملی گام موثری در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برداشته و با دوری از تساهل و تسامح در ترویج فرهنگ دینی و فاطمی تلاش کنند و زمینه رشد اقتصادی مردم را فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، محمدرضا امیری نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس با نقل قولی از صحیفه امام راحل مبنی بر ایستادگی در برابر سلطه جویی استکبار گفت: انتظار می رود مردم و مسئولان با عزم ملی گام موثری در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی برداشته و با دوری از تساهل و تسامح در ترویج فرهنگ دینی و فاطمی تلاش کنند و زمینه رشد اقتصادی مردم را فراهم نمایند.

وی با اشاره به رسالت مساجد، هیئات و تکایا برای آشناسازی مردم با فرهنگ ایثار و مقاومت که می تواند استوانه های فرهنگی جامعه را محکم سازد گفت: اگر فرهنگ ما مقاوم و استوار شود اقتصاد ما هم مقاوم خواهد شد.

امیری وزارتخانه آموزش و پرورش را به جبران نقایص گذشته و برنامه ریزی برای آینده فرا خواند و در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر مدیریت جهادی در کشور شکل بگیرد دیگر شاهد ترک تحصیل دانش آموزان به خاطر عدم پرداخت سرانه تحصیل، اختلاط مدارس، چند شیفته بودن آنها و تحصیل دانش آموزان برخی مناطق محروم در مدارس کپری نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اگر تدبیر در مدیریت شکل بگیرد و از نیروهای بومی در مناطق خود استفاده شود دیگر شاهد کمبود نیرو در مناطق محروم جیرفت نخواهیم بود گفت: محصولات زراعی با قیمت نازل به فروش می رسد؛ اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، باید به وضعیت کشاورزان رسیدگی کنیم، چرا که یک سال سرمازدگی، یک سال خشک سالی و یک سال افت قیمت محصولات به کشاورزان آسیب های فراوان زده است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس با اشاره به قیمت های بسیار پایین اقلام مختلف محصولات کشاورزی گفت: مشکل حمل و نقل، بالا بودن قیمت کود، عدم تخصیص سوخت لازم و… کشاورزان را دچار مشکلات روحی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم باید امکانات ابتدایی و حداقلی را برای آنها در روستا فراهم کنیم اظهار کرد: وقتی روستاییان شاهد افت ولتاژ برق، فقدان پزشک در روستا، فقدان راه های مواصلاتی مناسب و… هستند چگونه دلسوزی مسئولان را باور کنند؟

امیری افزود: آیا سزاوار است مردمی که در همه صحنه های انقلاب حضور داشته و ۶۰۰ شهید تقدیم نظام کرده اند اینگونه مورد بی مهری قرار گیرند؟

وی با تجلیل از کمیته امداد به منظور ساخت ۵ هزار واحد مسکونی از مسئولان خواست جهت توسعه مناطق محروم و احقاق حقوق روستاییان برخی از روستاهای کرمان را به شهرستان ارتقا دهند.

وی در پایان به ضرورت احداثبیمارستان در مناطقی چون فاریاب اشاره کرد و خواستار توجه جدی مسئولان به تسریع در نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی کهنوج شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار