|
|
کدخبر: ۱۵۹۴۹۱

در مدرسه عالی شهید مطهری مطرح شد /

خبرگزاری تسنیم: آیت الله حائری شیرازی با توصیه هایی به دانشجویان و طلاب گفت: امر به معروف فی الواقع امر به واجب نیست، بلکه مومن به هنگام امر به واجب، در حقیقت واجب را چنان توصیف می کند که تبدیل به امری «معروف» می شود.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، آیت الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان در سلسله جلسات حیات طیبه که توسط بسیج دانشجویی مدرسه عالی شهید مطهری درباره سبک زندگی طلبگی و دانشجویی برگزار شد، با طرح زاویه نگاهی جدید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در سبگ زندگی گفت: امر به معروف، فی الواقع امر به واجب نیست، بلکه مومن به هنگام امر به واجب، در حقیقت واجب را چنان توصیف می کند که تبدیل به امری «معروف» می شود و آنگاه مخاطب، خودش، در خود به معروف امر می نماید. بین نهی از منکر با نهی از حرام و مکروه هم چنین رابطه ای برقرار است.

وی در بخش دیگری از بیاناتش افزود: انسان بایستی خود مراقب خود باشد و تا زمانی که به واسطه ایجاد یک مراقب و بالاسری ساختگی به فکر اصلاح و تآدیب خویش باشد تربیتش ابتر خواهد بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زندگی دانشجویان و طلاب تصریح کرد: طلبه و دانشجو باید خود از خود حساب بکشد و مثلا اگر از استاد نمره بیست گرفت، به آن اکتفا نکند و علاوه بر آن خودش نیز به خود نمره واقعی را بر اساس فهم و درکش از مبحثمورد امتحان بدهد. در این صورت دیگر آن طلبه و دانشج و برای گرفتن نمر بیست از استاد درس نمی خواند بلکه به جهت گرفتن نمره ی بیست از خودش درس می خواند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار