|
|
کدخبر: ۱۵۹۴۹۴

در صحن علنی مطرح شد /

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: خوشحال هستیم که گوش وزیر صنعت شنواتر شده است، اما متاسفانه بعد از چند بار تذکر در مورد بهره برداری از کارخانه سیمان دهلران توجهی به این موضوع نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، چند تن از نمایندگان مجلس تذکرات شفاهی خود را به مسئولان اجرایی کشور مطرح کردند.

حجت الاسلام علی اکبر ناصری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزرای علوم و آموزش و پرورش گفت: فضای علمی و آموزشی مقدس را به شائبه های سیاسی و جناحی آلوده نکنید. عزل و نصب ها باید با شایسته سالاری و کارآمدی همراه باشد.

وی ادامه داد: قشر آسیب پذیر و مددجویان جامعه باید به شکلی خاص مورد حمایت کامل از یارانه ها قرار گیرند. همچنین خسارت دیدگان از برف شمال یعنی مازندران و بابل منتظر تخصیص اعتبارات هستند که اگر از آنها حمایت نشود، باغ ها تبدیل به ویلا می شود.

در ادامه عیسی امامی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: لازمه تحقق این امر تلاش مشترک مردم و مسئولان است. بنابراین نمی توان با نصب پارچه و پلاکارد این سیاست را پیگیری کرد. بلکه باید هدفمند و قانونمند و جهادی این سیاست را با پی گرفت.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: امید است با کمک دولت و مجلس بودجه های بعدی عملیاتی تر تنظیم و تصویب شود تا اتلاف منابع را شاهد نباشیم.

نماینده مردم گرگان افزود: آقای رئیس جمهور علیرغم تلاش های دولت های قبلی متاسفانه رشد متوازن در کشور اتفاق نیفتاده است و امروز شاهد هستیم که چندین استان از رشد میانگین کشور پایین تر و جزء کشورهای کمتر توسعه یافته هستیم، امید است با تدبیر دولت از محل هدفمندی اعتبارات ویژه ای جهت اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و ایجاد رشد متوازن برای این دسته از استان ها فراهم شود.

امامی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای رئیس جمهور می دانید که در فاز دوم هدفمندی یارانه ها به تولید، اشتغال، بهداشت و اقشار آسیب پذیر به صورت جدی توجه شده است. لذا امیدواریم به بازتوزیع اعتبارات دقت کافی صورت گیرد تا فشاری که در مرحله اول هدفمندی یارانه ها اتفاق افتاد دیگر پیش نیاید.

نماینده گرگان در پایان در تذکری به وزیر فرهنگ خاطر نشان کرد: آقای جنتی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ به هجمه سنگین فرهنگی خواستار پیش بینی سرانه فرهنگی و تعیین سهم هر استان در تحقق این هدف مهم هستیم.

**جعفری: علت عدم پیگیری شکایت ایران از هالیوود به دلیل ساخت فیلم های کینه توزانه

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خواستار توجه جدی به ایثارگران و خانواده شهدا از جمله تسریع در تعیین جانبازی رزمندگانی که فاقد مدارک بالینی هستند اما استشهاد همرزمان خود را به همراه دارند، شد.

وی در خصوص علت عدم پیگیری شکایت ایران از هالیوود به دلیل ساخت فیلم های کینه توزانه و القا کننده ایران هراسی و اسلام هراسی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داد.

نماینده مردم بجنورد همچنین خواستار اتخاذ موضع قاطع در مقابل دولت مستکبر آمریکا و انگلیس در بحثعدم صدور ویزا برای سفیر معرفی شده جمهوری اسلامی ایران و تحریم های ظالمانه بر علیه شخصیت های کشور شد.

ناصر سودانی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی مجلس خطاب به مسئولان اظهار داشت: اگر سهم فولاد را برای تکمیل بزرگراه تهران - شمال یا قطار شهری تهران - پرند اختصاص دهید، این نمک پاشیدن به زخم مردم و خلاف عدالت و مصلحت عموم است.

وی با اشاره به مشکلات آب شرب اهواز گفت: قطعی آب و کمبود فشار آب و آلودگی آب از مشکلات این استان است و مردم از ما می پرسند که وعده رئیس جمهور ۴ ماه پیش که به این استان سفر کرد و گفت مشکل آب شرب یک هفته ای حل می شود، چه نتیجه ای حاصل شد؟

در پایان علی محمد احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزیر صنعت گفت: خوشحال هستیم که گوش وزیر صنعت شنواتر شده است، اما متاسفانه بعد از چند بار تذکر در مورد بهره برداری از کارخانه سیمان دهلران علی رغم اینکه این کارخانه بیش از ۴۹۰ میلیارد یورو و ده ها میلیارد تومان از سرمایه کشور را به خود اختصاص داده است به بهانه واهی سرمایه گذار از راه اندازی آن خودداری می کنند و وزارت صنعت نیز با بی تفاوتی از کنار آن می گذرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار