|
|
کدخبر: ۱۵۹۵۳۹

رئیس دیوان محاسبات مطرح کرد

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بودجه ریزی در کشور هم اکنون برنامه ای است اما در واقع این بودجه ریزی چانه ای است و هرکس چانه بیشتری بزند بودجه بیشتری دریافت می کند.

به گزارشخبرگزاری فارساز بوشهر، امین حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: از نظر اقتصادی با توجه به منابع محدود، باید بودجه دستگاه ها بر اساس قیمت تمام شده کالا و خدمات تعیین شود.

وی افزود: سیاست دیوان محاسبات در قبال دستگاه ها با دو هدف عمده دنبال می شود اول اینکه بیت المال درست هزینه شود و دیگر اینکه مدیران بدون استرس کار کنند و با جسارت امور را پیش ببرند و نگران بازخواست بعدی نباشند.

رئیس دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: بودجه عمومی سال گذشته کشور ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که در اصلاحیه مجلس این رقم به ۱۹۴ هزار میلیارد تومان کاهش یافت و از این رقم ۱۴۷ هزار میلیارد تومان محقق شد.

رحیمی اضافه کرد: از مبلغ ۱۴۷ هزار میلیارد تومان، ۱۵ درصد برای هزینه پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده بود با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومان و ۸۰ درصد نیز هزینه جاری کشور بود.

وی بیان کرد: از ۱۴۷ هزار میلیارد تومان مذکور ۳۵ درصد درآمد گمرکی، ۴۱ درصد درآمد نفت و ۲۴ درصد نیز سایر درآمدها بوده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور در ارتباط با درآمد مالیاتی کشور نیز گفت: در سال ۹۱،۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم اما این رقم در سال ۹۲ به ۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

رحیمی بیان کرد: با وجود اینکه ۴۱ درصد بودجه عمومی از نفت تامین شده اما وابستگی به نفت باید تا پایان برنامه پنجم توسعه قطع شود هر چند کاهش داشتیم اما این کاهش باید سرعت بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به گله مندی برخی مسئولان از دیوان محاسبات در مورد سخت گیری دیوان گفت: دیوان محاسبات در مسیر قانون حرکت می کند اما ایراداتی ساختاری وجود دارد که موجب این گلایه مندی ها می شود.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور افزود: بودجه ریزی در کشور هم اکنون برنامه ای است اما در واقع این بودجه ریزی چانه ای است و هرکس چانه بیشتر بزند بودجه بیشتری دریافت می کند.

رحیمی گفت: اکنون حسابرسی دیوان محاسبات حسابرسی دعایت است به طوری که عمل دستگاه اجرایی و قوانین به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد و هر جار تعارضی وجود داشت به عنوان تخلف ثبت می‎شود.

انتهای پیام / ۶۶۰۰۶ / ق۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار