|
|
کدخبر: ۱۵۹۶۳۲

سفیر جدید مکزیک در تهران با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، کانچولا سفیر جدید مکزیک در تهران ظهر امروز(چهارشنبه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط خوب دو کشور، گفت: علیرغم فاصله جغرافیایی سابقه طولانی مناسبات خوب ایران و مکزیک بستر مناسبی برای رشد و توسعه ارتباطات فیمابین می باشد.

وی در همین راستا افزود: تحکیم و تقویت مراودات دوستانه در عرصه های سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین مورد تأکید مجلس شورای اسلامی می باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، جمهوری اسلامی ایران و مکزیک را دو کشور مهم در خاورمیانه و آمریکای لاتین دانست و خاطرنشان کرد: فرصت های فراوانی در روابط دوجانبه وجود دارد که بایستی از این ظرفیت ها در عرصه های منطقه ای و بین المللی برای تقویت صلح و آرامش در منطقه استفاده کرد.

بروجردی در پایان با تأکید بر صادقانه و شفاف بودن فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در چارچوب مقررات آژانس بین المللی اتمی کوتاه نخواهد آمد.

در ادامه این رویداد، کانچولا سفیر جدید مکزیک در تهران با ابراز خرسندی از مأموریت خود در کشورمان بر علاقمندی مقامات سیاسی و پارلمانی مکزیک در گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: رشد و گسترش مناسبات فیمابین در عرصه های گوناگون و تقویت دیپلماسی پارلمانی میان مکزیک و ایران همواره از خواسته های مقامات عالیرتبه مکزیک بوده است.

وی در ادامه با اشاره به بحران های موجود در منطقه به ویژه بحران سوریه گفت: دولت مکزیک خواستار پایان دادن به خشونت ها و ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه می باشد و راه حل سیاسی را تنها راه پایان دادن به بحران سوریه می داند.

کانچولا در پایان روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱ + ۵ را مثبت ارزیابی کرد و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را صادقانه و عقلانی دانست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار