|
|
کدخبر: ۱۵۹۷۰۶

سفیر مکزیک در دیدار با بروجردی:

خبرگزاری تسنیم: سفیر جدید مکزیک در تهران گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران صادقانه و عقلانی است.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار " کانچولا " سفیر جدید مکزیک در تهران با اشاره به سابقه دیرینه روابط خوب دو کشور، گفت: علیرغم فاصله جغرافیایی، سابقه طولانی مناسبات خوب ایران و مکزیک بستر مناسبی برای رشد و توسعه ارتباطات فیمابین است.

وی افزود: تحکیم و تقویت مراودات دوستانه در عرصه های سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین مورد تأکید مجلس شورای اسلامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از سخنانش، جمهوری اسلامی ایران و مکزیک را دو کشور مهم در خاورمیانه و آمریکای لاتین دانست و تصریح کرد: فرصت های فراوانی در روابط دو جانبه وجود دارد که بایستی از این ظرفیت ها در عرصه های منطقه ای و بین المللی برای تقویت صلح و آرامش در منطقه استفاده کرد.

بروجردی در پایان با تأکید بر صادقانه و شفاف بودن فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در چارچوب مقررات آ ژانس بین المللی اتمی کوتاه نخواهد آمد.

همچنین در ادامه این دیدار " کانچولا " سفیر جدید مکزیک در تهران با ابراز خرسندی از مأموریتش در ایران، بر علاقه مندی مقامات سیاسی و پارلمانی مکزیک در گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: رشد و گسترش مناسبات فی مابین در عرصه های گوناگون و تقویت دیپلماسی پارلمانی میان مکزیک و ایران همواره از خواسته های مقامات عالیرتبه مکزیک بوده است.

وی در ادامه با اشاره به بحران های موجود در منطقه به ویژه بحران سوریه، گفت: دولت مکزیک خواستار پایان دادن به خشونت ها و ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه است و راه حل سیاسی را تنها راه پایان دادن به بحران سوریه می داند.

" کانچلو " در پایان روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱ + ۵ را مثبت ارزیابی کرد و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را صادقانه و عقلانی دانست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار