|
|
کدخبر: ۱۵۹۷۰۹

به مناسبت روز ارتش هوانیروز با پرواز دهها فروند بالگرد شکاری، هجومی، پشتیبانی و شناسایی، رژه بزرگ بالگردها را برفراز مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد کرد.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش و حماسه آفرینی­های نیروی زمینی قهرمان، هوانیروز با پرواز دهها فروند بالگرد شکاری، هجومی، پشتیبانی و شناسایی، رژه بزرگ بالگردها را برفراز مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد کرد.

امیر خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز نیز در این زمینه گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی رژه بزرگ بالگردهای هوانیروز برفراز مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که یک نمایش قدرت مبتنی بر توجه به توان تخصصی و اراده جوانان ولایت­مدار ایران اسلامی است. این رژه برای کشورهای دوست و همسایه پیام آور صلح و دوستی و برای دشمنان نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد.

بنا بر این گزارش، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله یکان­های بسیار موثر و قدرتمندی است که علاوه بر رشادت­های بسیار زیاد در دوران دفاع مقدس و تقدیم تعداد زیادی شهید به انقلاب، امروز هم به­عنوان یکی از بازوان توانمند نیروی زمینی ارتش به انجام ماموریت­های عملیاتی و شناسایی می­پردازد و پشتیبانی عملیاتی و شناسایی از یکان­های مرزبانی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران یکی از ماموریت های عملیاتی هوانیروز به­شمار­ می­رود.

همچنین متخصصان هوانیروز با استفاده از توانمندی علمی بالایی که دارند توانسته­اند در سال گذشته دهها فروند بالگرد را باز آماد(اورهال) کرده و به خطوط پروازی هوانیروز نیروی زمینی بازگردانند. تمام این فعالیت­ها با استفاده از توان علمی بومی کشور انجام شده و استفاده از ظرفیت­های درونی هوانیروز، این یکان را از هرگونه کمک خارجی بی­نیاز کرده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار