|
|
کدخبر: ۱۵۹۸۹۲

بیانیه وزارت دفاع بمناسبت ۲۹فروردین

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه ای تاکید کرد: مجموعه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و نیز بسیج مردمی، پاسخی متناسب و غیر قابل تصوری را به هرگونه تهدید دشمنان متجاوز خواهد داد.

به گزارشخبرگزاری فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه ای با گرامیداشت ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان، اقتدار دفاعی و آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات را مایه امنیت و آرامش ملی کشور و عامل یأس و ناامیدی جبهه دشمن در دستیابی به اهداف شوم و شیطانی علیه ایران اسلامی دانست.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که آمریکا و حامیان رژیم پهلوی با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج جاسوسان و مستشاران نظامی شان توهم بازگشت قریب الوقوع آنان به ایران را در سر می پروراندند و در این رهگذر عوامل مزدور داخلی آنان و ضد انقلاب پروژه انحلال ارتش(که متحول و در خط انقلاب و ملت قرار گرفته بود) را دنبال می کردند، اقدام هوشمندانه و پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در حمایت از ارتش در فروردین ۱۳۵۸ روح حیات و عزت را در پیکره ارتشیان دمید و ظهور ارتش خداجوی، مکتبی و انقلابی را برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور رقم زد.

این بیانیه می افزاید: تاریخ ۳۶ سال اخیر کشور که بیانگر عرصه های بسیار خطیر و سرنوشت سازی است که نقش آفرینی های سترگ ارتش انقلابی و غیور در آن بسیار معنادار و الهام بخش است. تا آنجا که از سوی ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا به نشان(ارتش حزب الله و کلمه طیبه) مفتخر گردید. حماسه آفرینی های ماندگار ارتش سرافراز و فداکار در رویارویی با ضد انقلاب در آغازین ماه های استقرار نظام اسلامی در کردستان و سپس حضور شجاعانه و ایثارگرانه آنان در حماسه هشت سال دفاع مقدس رمزنگاری از تدبیر راهبردی امام در حفظ و تقویت ارتش است.

در این بیانیه تصریح شده است: موفقیت ها و سربلندی های تاریخ سازی که با همت و مجاهدت ارتش غیور و سایر نیروهای مسلح در طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف خلق شده در سایه تبعیت محض آنان از ولایت فقیه بوده است که تبلور آن در دوران حضرت امام(ره) و سپس مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)، ارتش مقتدر و با افتخار جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح را در تراز ملت سرافراز ایران و آرمان های نظام اسلامی به جهانیان معرفی کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: وحدت، تعامل و هم افزایی همه جانبه و دائمی بین ارتش و سپاه به عنوان بازوان قدرتمند مقام ولایت و ستونهای خیمه بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور عامل تقویت اعتماد به نفس ملی و موجب استیصال و عصبانیت نظام استکبار و جبهه متحد ضد انقلاب شده است. تردیدی نیست پیشرفت ها و توانمندی های ارزشمندی که امروز در حوزه سامانه ها و تجهیزات به روز و بومی دفاعی در زمین، دریا، هوا فضا به دست آمده نشان افتخار ملتی است که بهره گیری هوشمندانه و عملیاتی آن در صحنه مأموریت های خطیر ارتش جمهوری اسلامی و دیگر سازمان های نیروهای مسلح توسط نیروهای انقلابی و ولایتمدار بشارت و مژده ای برای نسل های امروز و فردای میهن اسلامی است که با اطمینان به تداوم انقلاب اسلامی تا ظهور منجی عالم بشریت(عج) و مصلح کل بیندیشند.

در پایان این بیانیه آمده است: کارکنان جان برکف و ولایتمدار وزارت دفاع با تجلیل از مقام شامخ ۴۸ هزار شهید گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس و در میدان های دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و تبریک فرا رسیدن روز ارتش به فرماندهان و آحاد مدیران و کارکنان سرافراز آن اعلام می دارد، تردیدی نیست که مجموعه نیروهای مسلح مؤمن، شجاع و انقلابی کشور عزیزمان اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و نیز بسیج مردمی با الهام از تجارب تاریخی و درک درست از الزامات و مقتضیات زمانی؛ نظام سلطه و تمامی بدخواهان ملت عزتمند ایران اسلامی را مقهور عظمت، صلابت و اقتدار خود ساخته و پاسخی متناسب و غیر قابل تصوری را به هرگونه تهدید دشمنان متجاوز خواهد داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار