|
|
کدخبر: ۱۵۹۹۴۵

حجت الاسلام پناهیان:

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدای بدون مرز و مدافعان حرم اهل بیت امروز در اوج غربت به سر می برند.

به گزارشخبرگزاری فارساز مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه چهارشنبه در مراسم وداع با پیکر شهید قاسم شجاعی از مدافعان حرم حضرت زینب(س) اظهار داشت: با گذشت زمان و هرچه از دوران دفاع مقدس می گذرد باید از نظر معنوی به شرایط بهتری برسیم؛ البته طبیعی است که با بالاتر رفتن این شرایط و درجات معنوی، ابتلا و امتحانات نیز سخت تر می شود.

وی ادامه داد: غریب تر از شهدای دوران دفاع مقدس در حال حاضر وجود ندارد؛ گرچه در حال حاضر دیگر آن شهدا غریب نیستند و برایشان مراسم و یادبود می گیرند، اما این امر به مرور زمان اتفاق افتاده و اگر الان کسی شهید شود، غربت شهدای دفاع مقدس را ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی شهدای امروز برای دفاع از اسلام، خارج از وطن و کشور خود به شهادت می رسند، یادآور شد: فصل جدیدی از انقلاب در جهان اسلام باز شده و امروز می بینیم از عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و… برای دفاع از اسلام و مظاهر آن به سوریه آمده و شهید می شوند.

به گفته پناهیان، در بین تمامی گروه ها و افرادی که برای دفاع از حرم حضرت زینب به سوریه می روند، جوانان افغانستان از امتیاز بیشتری برخوردارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جمله معروف امام راحل که فرمودند امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: هر کس به هر طریق بتواند به شهدا وصل شود و یاد آنان را زنده نگهدارد، اجرش کمتر از شهادت نیست.

وی اضافه کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس، قبل و بعد از آن به دنبال انحراف و فاسد کردن جوانان بوده و هست اما جوانان ما عاشق شهادت بودند و امروز نیز که حرم حضرت زینب(س) محل تربیت سربازان ولی عصر(عج) است، نظیر این جوانان کم نیست.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، شهدای بدون مرز و کسانی که در خط مقدم دفاع از ارزش ها و مظاهر آن در لبنان و سوریه و در جوار حضرت زینب شهید می شوند، در اوج غربت قرار داشته و شهید می شوند و این در واقع همان ثمره خون شهدا در دوران دفاع مقدس است که اکنون راه را برای دیگران باز کرده و به جرأت می توان گفت تعداد جوانانی که پای پرچم و اصول دین ایستاده از دوران دفاع مقدس بیشتر است.

پناهیان در پایان یادآور شد: خون و معنویت شهدا در سوریه و لبنان، حرم حضرت زینب و خط مقاومت را نورانی کرده و به برکت خون آنان است که جهان اسلام و عاشقان شهادت و اسلام ناب که امام خمینی(ره) را رهبر خود می دانند باید به پاخاسته و مقابل کفر و الحاد زمانه و مظاهر آن سینه سپر کرده و از آرمان های شهدا دفاع کنند.

انتهای پیام / ۲۲۰۲ / ذ۳۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار