|
|
کدخبر: ۱۶۰۰۴۸

میزگرد موقعیت فرامرزی جبهه انقلاب در اجلاس اصحاب عشق - ۱

خبرگزاری تسنیم: محمد النور زاکی یکی از فعلان فرهنگی از کشور سودان تاکید کرد که انقلاب اسلامی ایران تعداد شیعیان آفریقا را از یک میلیون نفر به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در این قاره افزایش داده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیماز قم، در روز اول اولین اجلاس ملی اصحاب عشق میزگردی با موضوع «تشریح موقعیت فرامرزی جبهه انقلاب» با حضور مهمانان خارجی برگزار شد.
در ابتدای این میزگرد مرضیه هاشمی از مسلمانان کشور آمریکا طی سخنانی گفت: ارزش انقلاب اسلامی خیلی بالا است و این روزها انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای ایران حتی در کشور آمریکا هم صدای انقلاب اسلامی بیشتر از قبل شنیده می شود.

هاشمی درمورد وضعیت مسلمانان درآمریکا گفت: بعد از یازدهم سپتامبر با وجود اینکه دولت آمریکا دست به سیاه نمایی علیه مسلمانان زد، ولی میل مردم آمریکا برای شناخت اسلام و قرآن بیشتر شده است و مردم دنبال این هستند که اسلام چیست. در آمریکا کمتر از دین افراد می توان پرسید ولی از نظر تعداد مساجد و تعداد خانم های محجبه در شهر های مختلف ما شاهد رشد اسلام هستیم.

این زن مسلمان آمریکایی اضافه کرد: البته باید این را گفت که در آمریکا کشورهایی چون عربستان سعودی خیلی هزینه می کنند ولی با این وجود، مردم آمریکا به اسلام علاقه دارند ولی شرایط سختی برای تبلیغات اسلام وجود دارد. در کار رسانه ای وتبلیغ برای اسلام، بعضی ها خیلی می ترسند مخصوصا اگر تبلیغات ربط به ایران داشته باشد.

وی همچنین به اشاره به اهمیت ترجمه کتب انقلاب اسلامی به زبان انگلیسی گفت: ما کتاب های زیادی داریم ولی باید به این نکته توجه کرد که به صورت دقیق به زبان انگلیسی ترجمه شود واین تنها با افزایش ارتباط مستقیم بین مسلمانان آمریکایی و شما امکان پذیر است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، علی اکبری از فعالان فرهنگی و انقلابی بحرین در خصوص شرایط امروز کشورش گفت: اکثریت مردم بحرین تا دویست سال قبل همه شیعه بودند ولی بعد از آن بود که قبایلی برای تصرف خاک بحرین به این کشور آمدند، ولی بازهم تا ۲۰ سال قبل هم اکثریت شیعه بودند.

وی ادامه داد: از ۱۰ سال گذشته اکثریت شیعه به اقلیت رسیده است چون برنامه ریزی شد تا با دادن شناسنامه های سیاسی، نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر از کشورهای دیگر وارد بحرین شدند که این موضوع اهل تسنن بحرین را هم تهدید می کرد.

در ادمه این میزگرد، حجت الاسلام عبدالکریم پازاز کشور آرژانتین با اشاره به وضعیت اسلام در کشورش گفت: من ازآرژانتین و از آمریکای لاتین می آیم. قاره آمریکای جنوبی شامل سی کشور است که اکثرشان به زبان اسپانیولی صحبت می کنند. شما اگر به زبان اسپانیایی نگاه کنید، ریشه های زبان عربی را خواهید دید و حتی در رسوم و ادب و هنر و البته اثرات اسلام را در زبان اسپانیایی قابل مشاهده است.

وی ضمن اشاره به کشورهایی که در دنیا به زبان اسپانیولی صحبت می کنند، اضافه کرد: ۹۰۰ میلیون نفر در دنیا هستند که به زبان اسپانیولی صحبت می کنند و همه اینها منتظرند که فریاد شما را بشنوند و ما بایکوت دشمن را بشکنیم و این ها منتظرند که نیروهای شهادت طلب فرهنگی در عرصه بتوانند این تحریم ها را بشکند.

در ادمه این میزگرد حجت الاسلام غلامحسین متو از کشمیر، در شبه قاره هند نیز طی سخنانی گفت: درکشور هند ۱۸۰ میلیون مسلمان و در کشور پاکستان ۱۸۰ میلیون مسلمان ودر بنگلادش ۱۵۰ میلیون مسلمان داریم. از این جمعیت مسلمانان، نزدیک به ۳۰ میلیون شیعه در کشورهند داریم و در پاکستان ۲۵ میلیون و در بنگلادش ۲۵۰ هزار شیعه داریم.
این روحانی کشمیری درخصوص اهمیت زبان اردو در شبه قاره هند گفت: ۷۰ میلیون نفر در هندوستان و ۱۷۰ میلیون در پاکستان و ۱۲ میلیون در بنگلادش زبان اردو را می فهمند. متاسفانه استعمار انگلیس و بعد از آن آمریکا در شبه قاره هند بر این منطقه زوم کرده اند.

حجت الاسلام متو اضافه کرد: استعمار همانطور که اموال این کشورها را غارت کرد در حال برنامه ریزی های فرهنگی برای به انحراف کشاندن فرهنگ ها هستند. همانطور که مسیحی های صهیونست داریم، در شبه قاره هند، هندوهای صهیونیست هم داریم که در حال برنامه ریزی ویژه برای این منطقه هستند.

متو در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت مسلمانان رو به جلو بوده و به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی پیش می رود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، محمد النور زاکی یکی از فعلان فرهنگی از کشور سودان نیز طی سخنانی گفت: چهار زبان اصلی در آفریقا وجود دارد که از آن جمله زبان سواحیلی و عربی و انگلیسی و فرانسه در جمعیت بالای یک میلیاردی قاره آفریقا وجود دارد، ولی فکر نمی کنم کسی در این جمع باشد که بتواند به زبان سواحیلی حتی سلام کند


وی ادامه داد: من به نیابت از مردم آفریقا به شما سلام می کنم به نام شهدای انقلاب اسلامی که باعثشدند که از یک میلیون شیعه آفریقا پیش از انقلاب به بیش از ۱۵۰ میلیون شیعه در آفریقا رشد پیدا کند.

النور زاکی اضافه کرد: به شما جبهه مردمی انقلاب فرهنگی سلام می کنم ولی باید بگویم که شما بچه های جبهه فرهنگی خیلی دیر آمدید و ما خیلی منتظر شما بودیم و خیلی ها هم منتظر شما هستند.

این مسلمان سودانی ادامه داد: شما باید بدانید که ملت آفریقا به شما چه نوع نگاهی دارند. آفریقا مهم ترین پیغام انقلاب اسلامی که مبارزه با استکبار و حمایت از مستضعفان بود را دریافت کرد. از میان ملل جهان ملت آفریقا پیام انقلاب را درک کرده است.

النور زاکی ادامه داد: آفریقا حدود ۷۰۰ میلیون مسلمان دارد وقتی واتیکان این را دید برنامه بیست و پنج ساله گذاشت تا شاید در سال ۲۰۲۰ میزان مسلمانان آفریقایی از ۶۶ درصد پایین تر بیاید. در این شرایط است که باید از خود بپرسیم که جبهه انقلاب چه کرده است تا مسلمانها آفریقا در اقلیت نشوند.

وی همچنین با اشاره به ضعف فعالیت رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: ضعف کار رسانه ای جبهه انقلاب فرهنگی باعثشده که اطلاعات و آشنایی ملت آفریقا از انقلاب و مشاهیر انقلاب اسلامی از طریق رسانه های بیگانه باشد. جالب این است که علی رغم نزدیکی جغرافیایی ایران با آفریقا اما یک پرواز مستقیم از جمهوری اسلامی ایران به سمت آفریقا نداریم در حالی که پروازهای مستقیم به اروپا از ایران داریم. این که آفریقا را نمی شناسند یک نوع بی توجهی است در حالی که پیرو واقعی اسلام ناب محمدی(ص) را می توانید در آفریقا پیدا کنید.

در ادامه این میزگرد، مرضیه هاشمی مسمان آمریکایی، در مورد میزان شناخت مردم از آمریکا گفت: مردم آمریکا از شروع پیروزی انقلاب اسلامی با امام و مردم ایران آشنا شدند ولی مردم آمریکای امروز را می توان در دو دسته تقسیم کرد؛ تعدادی از فعالان در کشور آمریکا هستند که علیه حکومت کار می کنند ولی بیشتر مردم آمریکا بدلیل اینکه اطلاعات چندانی در مورد ایران ندارد و اطلاعاتشان از تبیغات رسانه های آمریکایی است آنچنان دیدگاه خوبی نسبت به ایران ندارند.

هاشمی با اشاره به میزان شناخت مردم آمریکا از ایران گفت: بعضی از مردم آمریکا فکر می کنند که ایران حتی فناوری های ساده ای چون برق و ماشین را ندارد. در جامعه آمریکا نوعی نگاه وجود دارد که نباید در مورد دین و سیاست صحبت کرد و اینگونه بزرگ شدند ولی این در حال تغییر است.

وی اضافه کرد: شما اگر در مورد شیعه در اینترنت تحقیق کنید چه سایتهایی برای ارائه اطلاعات شیعه می بینید شما اگر فقط به همین موضوع نگاه کنید به این نتیجه می رسید که مساله شیعه در فضای مجازی درست تبیین نشده است.

با اشاره به فضای رسانه ای آمریکا گفت: در خبرهای رسانه های آمریکا شاید چهار دقیقه خبر مفید باشد و بقیه در مورد مسائلی چون سینمای هالیوود است ولی در بین خبرهای هر روزه شان، یک خبر را در مورد ایران کار می کنند.

وی اضافه کرد: در ایران کسانی داریم که زبان انگلیسی مسلط هستند ولی افکار غلطی دارند و یا بچه هایی هستند که حزب اللهی هستند و مسلط به زبان انگلیسی هستند ولی با ما هنوز ارتباط کافی را ندارند.

هاشمی در پایان بخش اول سخنان خود گفت: متاسفانه بچه های حزب اللهی اعتماد به نفس ندارند و هنوز در ایران این نگاه که آمریکا و اروپا را کشور مناسب زندگی می دانند، وجود دارد. ما هنوز این حرف امام راحل را که گفت آمریکا شیطان بزرگ است را باور نکردیم. لازم است که جبهه فرهنگی انقلاب ظرفیت کشورهایی دیگری چون کشورهای آفریقایی را درک کنند.

ادامه دارد…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار