|
|
کدخبر: ۱۶۰۳۹۷

هشتمین همایش بین المللی سیاست خارجی و امام خمینی(ره) ۱۲خرداد ماه سالجاری در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی امام(ره) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی با همکاری ستاد ارتحال بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در ۱۲ خرداد ماه سالجاری هشتمین همایش بین المللی امام خمینی(ره) و سیاست خارجی و را با رویکرد حرمت تولید، انباشت و بکار گیری تسلیحات اتمی از دیدگاه اسلام را برگزار می نماید.

این همایش در پنج محور " تعامل انسان ها با یکدیگر "، " پیام دین اسلام در مورد سلاح های کشتار جمعی "، " احترام به طبیعت "، " حقوق بین الملل و جواز بکارگیری سلاح هسته ای "، " پیشینه کاربرد سلاح هسته ای در جهان " طراحی و برنامه ریزی شده است.

برای محورهای مختلف این همایش موضوعاتی چون: " تعامل انسان ها با یگدیگر در قرآن "، " تعامل انسان ها با یکدیگر در تورات و انجیل "، " مقام و منزلت انسان در قرآن "، " تعامل انسان ها با یکدیگر در فقه شیعه "، " تعامل انسان ها با یکدیگر از دیدگاه ائمه(ع) "، " منع گسترش سلاح های کشتار جمعی از دیدگاه امام خمینی(ره) "، " حرمت تولید، انباشت و به کار گیری تسلیحات اتمی از نظر مقام معظم رهبری "، " حرمت نابودی جهانی "، حمایت از صلح و دوستی جهانی "، " تولید سلاح هسته ای در ایجاد نا امنی، رعب و وحشت "، فقه هسته ای از دیدگاه عقلی، قرآن و روایات "، " راهکارهای مبارزه با خشونت "، " راهکارهای کنترل و مقابله با رقابت های هسته ای "، " احترام به طبیعت و حرمت جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط زیست در قرآن "، " احترام به طبیعت از دیدگاه پیامبر اعظم(ص) "، " احترام به طبیعت از نگاه اهل بیت(ع) "، " حقوق بین الملل و جواز بکارگیری سلاح هسته ای "، " پیشینه کاربرد سلاح هسته ای در جهان " تعریف شده است.

دبیرخانه همایش بین المللی سیاست خارجی و امام خمینی(ره) از علماء، دانشگاهیان، متفکران، کارشناسان، نویسندگان و اصحاب اندیشه و علاقمندان دعوت کرد آثارشان را به نشانی دبیرخانه: تهران: نیاوران، خ شهید آقایی، مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و یا به آدرس الکترونیک info @ imaminternationalco. ipis. ir ارسال نمایند.

مقالات به زبان انگلیسی و فارسی چاپ و انتشار می یابد و به برگزیدگان جوایزی تعلق می گیرد.

ضمنا شماره تماس های ۲۲۸۰۲۶۵۶ و ۲۲۸۰۲۶۵۷ و یا ۰۹۳۷۰۱۶۴۸۴۸ برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر معرفی شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار