|
|
کدخبر: ۱۶۰۴۰۸

در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم مطرح شد

رئیس مجلس شورای اسلامی از کندی در خصوص بدنه سازی بلوار پیامبر اعظم و تعلل در استفاده از این سرمایه عظیم انتقاد کرد.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، علی لاریجانی صبح امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شورای شهر باید برای امور خود برنامه ریزی دقیق داشته باشد تاکید کرد: باید در خصوص منابع تعیین تکلیف صورت گیرد و انتظارات شما نیز از دولت واقعی باشد چرا که منابع دولت محدود است.

وی توجه به طرح تفصیلی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در زمینه شهرسازی در قم مشکلات مختلفی وجود دارد و باید در این خصوص کار اساسی انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئله فضای سبز و ضرورت توجه همگان به توسعه فضای سبز تاکید کرد: باید باغ های داخل شهر حفظ شود و نباید در این بخش به دنبال درآمدزایی باشیم.

وی با انتقاد از برخی از طرح های شهری گفت: نباید دسترسی مردم به حرم مطهر را دشوار کرد و باید از منابع محدودی که در اختیار دارید به بهترین شکل استفاده کنید.

لاریجانی به وضعیت اجرای پروژه بلوار پیامبر اعظم اشاره کرد و اظهار داشت: از این پروژه باید سود فراوانی نصیب شهر قم شود و نباید در این بخش تعلل صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید در مسیر این بلوار مدارس علمیه، مساجد، مراکز فرهنگی، هتل و… احداثشود گفت: باید از این طریق در مسیر آبادانی شهر قم حرکت کرد و اینجا می تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای شهر قم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این پروژه به نفع آبادانی شهر قم است گفت: این پروژه عظیم که می تواند سرمایه قم باشد معطل مانده است.

وی در ادامه به اجرای پروژه مترو اشاره کرد و گفت: زمینه استفاده از فاینانس در این پروژه وجود دارد ولی باید توجیه فنی لازم ارائه شده و تکلیف تامین ۱۵ درصد منابع نیز مشخص شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه در این خصوص باید در اسرع وقت امور اداری اجرا شده و طرف چینی نیز از نظر فنی توجیه شود تصریح کرد: شورا باید با برنامه زمانبندی مشخص حرکت کند.

وی بار دیگر بر مسئله حفظ فضای سبز تاکید کرد و اظهار داشت: در کشور هند برای قطع هر درخت باید دادگاه رای صادر کند.

انتهای پیام / ۲۲۵۸ / ذ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار