|
|
کدخبر: ۱۶۰۴۴۱

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: زمانی مجموعه انسانی دولت حدود ۲ میلیون نفر بود که امروز این تعداد به حدود ۳.۵ میلیون نفر رسیده است و این افزایش نیرو به نفع اقتصاد کشور نیست.

به گزارشخبرگزاری فارساز مشهد، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ظهر امروز در اختتامیه همایش کشوری «اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت درون زا» در جمع دانشجویان اتحادیه جامعه اسلامی سراسر کشور در دانشگاه فردوسی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی متفاوت از اقتصاد ریاضتی است، اظهار کرد: امروز کشورهایی در اروپا هستند که دوران اقتصاد ریاضتی را می گذرانند و این کشورها به دلیل بالا بودن هزینه نسبت به درآمدشان دچار بحران اقتصادی شدند.

مصباحی مقدم افزود: مدیریت داخلی این کشورها کمکی به آن ها نکرده و کمک های خارجی نیز مشکلشان را حل نکرده است در نتیجه با اقتصاد ریاضتی مواجه شدند.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب ما با تحریم مواجه بودیم ولی این تحریم ها ملت ایران را به تسلیم وا نداشت بلکه در کنار این تحریم ها جوانان ما به فناوری هایی دست یافتند که یکی از آنها فناوری هسته ای است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این موفقیت ها حاصل مقاومت مردم ماست و در این مسیر بود که برخی همانند حزب الله لبنان و حماس فلسطین از ما الگو گرفتند و بازوهای ما در منطقه شدند.

مصباحی مقدم افزود: تحریم یکی از عوامل روی آوردن به اقتصاد مقاومتی بوده و باید طوری باشیم که اگر این تحریم ها هم برداشته شود باز هم به سمت اقتصاد مقاومتی برویم.

وی با اشاره به اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در ۲۴ بند ابلاغ شده تأکید کرد: جامعه ما باید روی بند بند این سیاست ها کار کند تا بتواند ظرفیت های اقتصادی خود را بالا ببرد.

وی با تأکید بر اهمیت شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: حدود ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم که در برنامه پنجم ۲۰ هزار شرکت هدف گذاری شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی کارآفرینی است، تصریح کرد: زمانی مجموعه انسانی دولت حدود ۲ میلیون نفر بود که امروز این تعداد به حدود ۳.۵ میلیون نفر رسیده است و این افزایش نیرو به نفع اقتصاد کشور نیست.

وی با تأکید بر اینکه سن بازنشستگی باید کاهش یابد، گفت: شرایط باید به گونه ای باشد که بتوانیم هر چه سریع تر زمینه حضور جوانان در عرصه های کاری و اجتماعی را بیشتر کنیم.

مصباحی مقدم با بیان اینکه آمریکا در صدد حکومت بر ملت ها از طریق دلار است، افزود: باید سعی کنیم دلار و یورو را حذف کنیم و بدون این واسطه ها مبادلات خود را انجام دهیم تا فشار آنها علیه ما کاهش یابد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: در ذهن مردم هدف از هدفمندی یارانه ها دریافت پول بوده و در ذهن سیاست گذاران رفتن به سمت کاهش انرژی است.

مصباحی مقدم با انتقاد از اینکه در برخی روزنامه های اصلاح طلب می گویند که مجلس در برابر تخلفات دولت قبلی سکوت می کرد، تصریح کرد: دو سال از رئیس جمهور پرسش صورت گرفت و ایشان مرتب به مجلس خوانده می شدند طوری که صدایشان درآمده بود و آیا این به معنای سکوت است.

انتهای پیام / ۲۲۰۲ / غ۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار