|
|
کدخبر: ۱۶۰۶۴۰

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی:

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: باید بخش هایی از اخلاق اسلامی و حقوق بشر از نگاه اسلام در متن قانون آورده شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم به نقل ازروابط عمومی مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در نشست تخصصی «نگاهی به قانونگذاری با رعایت اخلاق و حقوق بشر» افزود: رها کردن اخلاق در فضای غیر قانون، مساوی با حاشیه نشینی اخلاق و محرومیت جامعه از فرصت ها و ظرفیت های اساسی نهفته در اخلاق است.

وی گفت: استقرار وضع مطلوب اخلاقی وحقوقی در جامعه از رهگذر قانون و با بهره گیری از امکانات قوانین قابل انجام است و تلاش از غیر این مسیر در موارد بسیار عقیم خواهد ماند.

مبلغی ادامه داد: انضباط اجتماعی در گرو قانونگذاری هوشمندانه، متخصصانه و جامع نگرانه است.

وی اظهار کرد: زمانه هر چه به جلوتر می رود نیاز جوامع به «انضباط اجتماعی» بیشتر و نیاز انضباط اجتماعی در تحقق به قانون افزون تر و نیاز قانون در زمینه های محتوایی به «اخلاق کاربردی» جدی تر می شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز در برخی از کشورها کوشش بر آن است تا اخلاق را به درون متن قانون بیاورند تا اخلاق ضمانت اجرا پیدا کند گفت: اگر چه شاید برخی از ما هنوز به اهمیت و ضرورت گستردن دامنه قانون و ملحوظ داشتن اخلاق و حقوق در آن وقوف پیدا نکرده ایم، ولی حقیقت این است که بخش هایی از اخلاق اسلامی و حقوق بشر از نگاه اسلام باید در متن قانون آورده شود و جامعه بدون انجام این مهم، به انضباط و شکوفایی و وضعیت مطلوب از نظر اسلام نمی رسد.

انتهای پیام / ۲۲۵۸ / ط

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار