|
|
کدخبر: ۱۶۰۷۲۶

دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس /

خبرگزاری تسنیم: ۹ تن از وزرای دولت یازدهم در هفته جاری برای ارائه گزارش و یا پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان در جلسات کمیسیون های تخصصی حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با برگزاری نشست های تخصصی، طرح ها و لوایح در دستورکار خود را مورد بررسی قرار می دهند.

**دعوت از وزیر کشور و امور خارجه به کمیسیون امنیت

استماع گزارش نقض حقوق بشر از سوی انگلستان، مروری بر آخرین اخبار و تحولات سیاسی با حضور مسئولین وزارت امورخارجه و بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون امنیت قرار دارد

روز دوشنبه نیز هیأت رئیسه کمیسیون با کمیسیون آموزش، تحقیقات وفناوری جهت بررسی ناهنجاری های سیاسی در عرصه فرهنگی و دانشگاهی نشست مشترک برگزار می کنند.

روز سه شنبه نیز از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جهت پاسخگویی به سؤالات حسین بیگلری نماینده سقز و بانه، حسین طلا نماینده تهران، فتح اله حسینی نماینده قصرشیرین، محمدجواد نظری مهر نماینده بندرترکمن، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد، سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، سبحانی فر نماینده سبزوار، علیرضا زاکانی نماینده تهران، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، حمید رسایی نماینده تهران، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، مشترک آقایان ابراهیم کارخانه، امیر خجسته، عطاءاله سلطانی صبور، علی نعمت چهاردولی، احمد آریایی نژاد، محمدمهدی مفتح و محمدعلی پورمختار و محمدرضا تابش نماینده اردکان دعوت شده است.

کارگروه روابط خارجی این کمیسیون نیز روز یکشنبه نظرات متخصصین و کارشناسان را درباره توافقنامه ژنو استماع می کند.

** بررسی شکایت کریمی قدوسی در کمیسیون اصل ۹۰ با حضور مسئولان شورای عالی امنیت ملی

هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ و اعضای ثابت آن روز یکشنبه به منظور استماع گزارش کارگروه ها در سال ۱۳۹۲ و تدوین برنامه ها و اولویت کاری کمیسیون در سال ۱۳۹۳ جلسه دارند و سپس میزبان مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران و راهور ناجا پیرامون شکوائیه شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان هستند.

روز سه شنبه نیز اعضای این کمیسیون با حضور مسئولان ذی ربط از شورای عالی امنیت ملی، شکواییه جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد را بررسی می کنند.

دعوت از مسوولان سازمان تعزیرات حکومتی و ایران خودرودیزل پیرامون شکوائیه خریداران خودروی هوو نیز در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قرار دارد.

** حضور وزرای علوم، بهداشت، رفاه و آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون به ادامه ارائه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد استماع می کنند.

روز دوشنبه نیز ابتدا در جلسه مشترک با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شرکت می کنند و سپس مباحثمرتبط با اقتصاد مقاومتی و جمع بندی در این خصوص با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و معاونین پژوهشی دستگاههای مزبور ادامه می دهند.

روز سه شنبه نیز از وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سؤالات ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، شهباز حسن پور نماینده سیرجان، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان(دوفقره) و امیر خجسته نماینده همدان دعوت شده است. ادامه ارائه گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد نیز دستور کار دیگر روز سه شنبه این کمیسیون است. سپس اعضای کمیسیون جهت دیدار از مراکز آموزشی استان سیستان و بلوچستان به سمت فرودگاه حرکت می کنند.

** نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی با مسئولین ستاد مبارزه با موادمخدر

اعضای کمیسیون اجتماعی روز یکشنبه طرح یک فوریتی الحاق یک بند به ماده(۲) قانون تشکیل شورای عالی اشتغال و ادامه بررسی طرح بیمه اجتماعی فراگیر را در دستور کار دارند. در روز سه شنبه نیز با مسئولین ستاد مبارزه با موادمخدر در محل این ستاد نشست مشترک دارند و در ادامه بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می کنند را بررسی می کنند.

** بررسی وصول منابع ارزی بلوکه شده خارج از کشور در دستورکار کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم آن را بررسی می کنند و روز دوشنبه با حضور مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار به بررسی راهکارهای لازم در ارتباط با اقتصاد مقاومتی می پردازند.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه به بررسی گزارش وصول منابع ارزی بلوکه شده خارج از کشور و نیز گزارش مسئولان ذی ربط درباره مشکلات و مسایل کالاهای اساسی در کشور می پردازند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت معدن و تجارت روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوال سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس حضور می یابند.

** حضور وزیر نیرو و نماینده سازمان انرژی اتمی در تیم مذاکره کننده در کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی روز یکشنبه گزارش وزارت نیرو در خصوص عملکرد سال۱۳۹۲ و برنامه های سال۱۳۹۳ با محوریت اقتصاد مقاومتی را بررسی می کنند. ضمن آن که از کارشناس سازمان انرژی اتمی ایران و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای برای حضور در این کمیسیون دعوت کرده اند.

روز سه شنبه نیز وزیر نیرو در کمیسیون انرژی حاضر می شود تا به سوالات سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، امید کریمیان نماینده مریوان(۲مورد)، شمس اله شریعت نژاد نماینده تنکابن و رامسر، عباس قائد رحمت نماینده ازنا و دورود(۲مورد)، حسن تأمینی نماینده رشت، احمد شوهانی نماینده ایلام و قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس پاسخ دهد.

بررسی وضعیت مصرف برق کشور در فصل گرما با حضور مسئولان وزارت نیرو و مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان های تهران، البرز، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، کرمان از دیگر مواردی است که در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون انرژی قرار دارد.

** گزارش وزیر نفت در کمیسیون برنامه و بودجه

اعضای این کمیسیون روزیکشنبه طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی، تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان و نحوه تأمین غیرنقدی مطالبات پیمانکاران پروژه های عمرانی حمل و نقل و آب و فاضلاب را بررسی می کنند.

بررسی الحاق یک ماده به قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، استفساریه ماده(۴۵) و بند(ب) ماده(۶۵) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه از وزیر نفت دعوت کرده اند تا گزارشی از عملکرد و اقدامات به عمل آمده و برنامه های آتی وزارت در کمیسیون حضور یابد.

کارگروه عمومی این کمیسیون نیز روز یکشنبه گزارش تفریغ بودجه سال۱۳۹۱ کل کشور را بررسی می کند و کارگروه اقتصادی روز دوشنبه برای سیاست های اقتصاد مقاومتی جلسه دارد.

** حضور وزاری بهداشت و تعاون در کمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز یکشنبه میزبان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است تا گزارشی درباره عملکرد و برنامه های آتی آن صندوق ارائه کند.

بررسی طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر پرداخت می کنند، طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی و طرح اصلاح ماده(۴۱) قانون اصلاح فصل پنجم و پاره ای از مواد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع نیز در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون بهداشت مجلس است.

روز سه شنبه نیز رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برنامه های آن سازمان در راستای اهداف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش سلامت و اقتصاد مقاومتی گزارشی به این کمیسیون ارائه می کند. همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر جهادکشاورزی برای پاسخگویی به سوال علی ایرانپور نماینده مبارکه در این کمیسیون حضور می یابند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای پاسخگویی به دو سوال محمد دامادی نماینده ساری(به نمایندگی از تعدادی از نمایندگان) و نیز سوالات جواد هروی نماینده قائنات و جعفری بنه خلخال نماینده خلخال در این کمیسیون حاضر می شود.

** کمیسیون شوراها

طرح محاسبات عمومی و طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی روز یکشنبه در کمیسیون شوراها بررسی خواهد شد. روز سه شنبه نیز بررسی لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

** کمیسیون صنایع و معادن

کارگروه های تخصصی کمیسیون درباره موضوعات ارجاعی و جمع بندی راهکارهای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی روز یکشنبه جلسه دارند و روز سه شنبه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی(ثبت اختراعات صنعتی و علائم تجاری) در دستور کار این کمیسیون است.

** حضور نوبخت و استاندار کردستان در کمیسیون عمران

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه نشستی با انجمن های صنفی مرتبط با حوزه فعالیت در راستای منویات مقام معظم رهبری با موضوعیت اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال ۱۳۹۳ تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی دارند.

روز سه شنبه نیز رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونان وی گزارشی از برنامه های مسکن این نهاد به کمیسیون عمران ارایه می کنند. محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از عملکرد بودجه سال۱۳۹۲ و سیاست های کلی سال روز سه شنبه گزارشی به کمیسیون عمران می دهد. بررسی پروژه های عمرانی استان کردستان در بازدید اخیر کمیسیون با حضور استاندار کردستان نیز در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.

** حضور جنتی در کمیسیون فرهنگی برای پاسخ به ۹ سوال

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس روز یکشنبه هفته آینده طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، لایحه اصلاح ماده(۳۵) قانون خدمت وظیفه عمومی و طرح الحاق یک بند به ماده(۴۵) قانون خدمت وظیفه عمومی را در دستور کار دارند.

روز سه شنبه نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسایل فرهنگی کشور مورد بررسی قرار می گیرد و علی جنتی به سوالات قاسم جعفری نماینده بجنورد، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان(سه فقره)، زهره طبیب زاده نماینده تهران(چهار فقره) و مجتبی رحماندوست نماینده تهران پاسخ می دهد.

** کمیسیون قضایی

روز یکشنبه کمیسیون قضایی و حقوقی به منظور تامین نظر شورای نگهبان لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی را اصلاح می کند و طرح دایمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون سازمان بازرسی کل کشور اعاده شده از صحن علنی را نیز مورد بررسی مجدد قرار می دهد. بررسی لایحه جرم سیاسی نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

سه شنبه نیز وضعیت دعاوی بین المللی با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون قضایی بررسی خواهد شد.

** نشست مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی با رئیس سازمان دامپزشکی

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی روز یکشنبه به بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور می پردازند و رسیدگی به لایحه تصویب پروتکل(تشریفات) حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع طبیعی و فعالیت های مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر را در دستور کار دارند.

روزسه شنبه نیز ضمن ادامه بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالابهای کشور، طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی در دستور کار این کمیسیون است. همچنین اعضای این کمیسیون روز سه شنبه جلسه مشترکی با رئیس سازمان دامپزشکی کشور و معاونان در محل این سازمان دارند.

کارگروه منتخب این کمیسیون نیز روز یکشنبه از اعضای شورای عالی نخود ایران و بررسی مشکلات تولیدکنندگان این محصول دعوت کرده است. بحثپیرامون اقتصاد مقاومتی و ارایه راهکارهای لازم برای عملیاتی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و تهیه نقشه راه نیز در دستور کار این کارگروه است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار