|
|
کدخبر: ۱۶۰۹۰۶

آل اسحاق در اجلاس دبیران استان های حزب موتلفه اسلامی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: مدیریت جهادی با خمودگی و خواب آلودگی رخ نمی دهد، بلکه مدیر جهادی باید از خود انرژی ساطع کند و جهاد با بروز انرژی همراه است.

به گزارش حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران که در اجلاس سراسری دبیران استان های حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت با اشاره به ضرورت تبین شعار سال، گفت: مقام معظم رهبری بر اساس قانون اساسی و ابلاغ سیاست های کلی نظام، جهت گیری های کشور را تعیین می کنند و چند سالی است که ایشان در پازلی مشخص مسائل اقتصادی را بیان کرده اند.

وی افزود: اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی ۴ واژه ای است که نخبگان باید آن را تعریف کرده و بر اساس آن عمل شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: اقتصاد، علم، مدیریت و مجموعه فرآیندی است که می خواهد منابع محدود را برای پاسخگویی به نیازهای نا محدود در سطوح مختلف تامین کند. علم اقتصاد موضوع جدیدی نیست بلکه سال هاست توسط هزاران دانشگاه و کتب و ایدئولوژی های مختلف به وجود آمده است.

آل اسحاق افزود: اقتصاد حتی در علوم حوزوی نیز از پایگاه اساسی برخوردار است و از مسائل مهم مردم از نظر فقهی نیز به حساب می آید.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت اقتصاد اسلامی در کشور، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جریان های مختلف هر کدام هر نظری داشته اند اجازه داده شده عمل کنند و هزینه و فایده های آن و فرصت هایی که از بین رفته امروز مشخص است و بهترین مدل را امروز مقام معظم رهبری تبیین فرموده اند و آن اقتصاد مقاومتی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ادامه داد: مجموعه منابع ایران در منطقه چه از نظر منابع طبیعی، نیروی انسانی و دیگر منبع به صورت جامع در رتبه اول قرار داریم و به صورت نسبی نسبت به دیگر کشورهای دنیا از حد متوسط بالاتر هستیم. باید امروز ببینیم ماحصل عملکرد ما در حوزه اقتصاد چه بوده و به جمع بندی برسیم و ببینیم راهکارها و تدابیر امروز ما چیست.

آل اسحاق با تاکید بر ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: رویکرد امروز جمهوری اسلامی ایران بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است و تمامی دستگاه ها اعم از قوای سه گانه باید الزامات اجرایی شدن آن را فراهم کنند.

**اقتصاد دولتی باید جای خود را به اقتصاد مردمی دهد

وی افزود: محور اقتصاد مقاومتی مردم هستند و باید در اقتصاد هر کاری را که مردم می توانند انجام دهند را دولت نباید انجام دهد. اقتصاد دولتی باید جای خود را به اقتصاد مردمی دهد. اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون زا و برون نگر است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به دیگر ویژگی های اقتصاد مقاومتی، گفت: نگاه به اقتصاد باید نگاهی جهاد گونه باشد و باید با نگاهی به تولیدات داخلی اما با کیفیت جهانی، تمام پتانسیل داخلی را برای خود کفا شدن به کار بریم.

آل اسحاق در ادامه تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی های اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به نفت است. متاسفانه امروز اقتصاد ما وابستگی زیادی به نفت دارد که باید این وابستگی روز به روز کمتر شود.

**تولید تروثارزش است

وی با بیان اینکه تولید ثروت مشروع یک ارزش است، اظهار داشت: متاسفانه برخی ها فکر می کنند تولید ثروت مشروع ایراد دارد در صورتی که ارزش است و باید راه را به گونه ای طراحی و اجرا کرد که به تولید ثروت مشروع بیانجامد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه عدالت اجتماعی جزو محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز در دیرار مسئولان تاکید کردند ما توسعه و رشد اقتصادی را بدون عدالت اجتماعی نمی خواهیم.

آل اسحاق افزود: خروجی مدل اقتصاد مقاومتی مقاوم شدن در برابر تهدیدات دشمن است. امروز یکی از جنگ های اساسی در دنیا جنگ اقتصادی است. امروز ما جنگ تحمیلی اقتصادی داریم که باید تکنیک ها و تاکتیک های آن را بشناسیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع فرهنگ، توضیح داد: مجموعه رفتار، سکنات، آرمان ها، اعتقادات و ارزش های یک ملت را فرهنگ می گویند

رئیس اتاق بازرگانی و صنایه و معادن تهران ادامه داد: فرهنگ اولویت بر همه حوزه ها دارد و فرهنگ موتور محرک همه حوزه ها اعم از سیاسی و اقتصادی و… است. متاسفانه امروز و در این سال های پس از انقلاب در تقابل با تهاجم فرهنگی غرب هستیم و همه باید به فکر فرهنگ باشند.

**مدیریت جهادی با خمودگی و خواب آلودگی رخ نمی دهد

آل اسحاق با بیان اینکه باید در فرهنگ و اقتصاد طبق نظر مقام معظم رهبری مدیریت جهادی داشت، اضافه کرد: مدیریت جهادی دیمی نمی شود بلکه بسیار علمی و ضابطه مند است.

" مدیریت جهادی با اعتقادات و آرمان ها عجین است. شاخص معنوی مدیریت جهادی در کشور ما بر اساس قرآن است ".

وی افزود: در مدیریت جهادی همه مسئول اند و در این نوع مدیریت روحیه از اهمیت بسیاری برخوردر است.

این فعال اقتصادی گفت: مدیریت جهادی با خمودگی و خواب آلودگی رخ نمی دهد بلکه مدیر جهادی باید از خود انرژی ساطع کند و جهاد با بروز انرژی همراه است.

آل اسحاق در ادامه، بروکراسی و ضرورت مدیریت جهادی در فعالیت های اقتصادی را نیز موضوع مهم دیگر عنوان و خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی و نظام حاکمیتی باید مدیریت جهادی را به گونه ای پیاده سازی کنند که میزان بروکراسی به حد معقول و متناسب است. اگر بحثمدیریت جهادی است؛ مدیریت ریسک، قدرت تصمیم، پیش بینی، جسارت، ابداعات و ابتکارات نیز باید در عمل از سوی بخش خصوصی و دولت مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار