|
|
کدخبر: ۱۶۰۹۵۵

اسماعیلی در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه تنها مقر سازمان ملل در خاک آمریکاست گفت: عقب نشینی دولت در معرفی نماینده رسمی ایران به سازمان ملل محلی ندارد.

محمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اقدام اوباما در امضای قانون منع ورود حمید ابوطالبی نماینده ایران به سازمان اظهار داشت: این اقدام آمریکا هم از نظر حقوقی و هم از نظر عرف دیپلماتیک، کاملا مغایر با اصول بین المللی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها حق چنین اقدامی را ندارند، تصریح کرد: تنها مقر سازمان ملل در خاک آمریکاست و این کشور حق مالکیت بر آن را ندارد. این اقدام آمریکا وجود مقر سازمان ملل در خاک این کشور را دچار خدشه کرده است که به نظر می رسد کشورهای مختلف در این زمنیه باید تصمیم گیری کنند.

دولت در معرفی نماینده خود به سازمان ملل اصرار داشته باشد

این نماینده مجلس با اشاره به معرفی نماینده ایران برای حضور در این سازمان گفت: دولت ایران به شکل رسمی نماینده ای را به این سازمان معرفی کرده است و باید نسبت به حضور این نماینده در سازمان ملل اصرار داشته باشد و از همه ظرفیتهای موجود برای حضور نماینده کشورمان در سازمان ملل استفاده کند.

اسماعیلی تاکید کرد: عقب نشینی دولت در این زمینه محلی ندارد، دولت ایران طبق قوانین موجود فردی را معرفی کرده است و سازمان ملل نیز موظف است قبول کند و در زمینه پذیرش این مساله باید به آمریکا فشار بیاورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: در صورت سکوت سازمان ملل در این زمینه، آینده سازمان ملل و حضور آن در آمریکا بیشتر دچار چالش می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار