|
|
کدخبر: ۱۶۱۰۵۶

امیر باقری:

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نقش ارتش در دوران دفاع مقدس باید به نسل جدید بازگو شود چرا که ارتش در تمام دوران دفاع مقدس نقشی ماندگار و افتخار آمیز برای کشور داشت.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از روابط عمومی ارتش، امیر محمدحسن باقری معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در جمع کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نقش بی بدیل امام(ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی، گفت: در بیداری اسلامی و اتفاقاتی که در مصر، لیبی و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا افتاد، اگر چه جریان های اسلامی به پیروزی رسیدند، اما از آنجا که رهبری آگاه و خدا محور نداشتند، قدرت های استعماری این انقلاب ها را مصادره کردند.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: اما در ایران، امام خمینی(ره) که آگاه به آینده بودند و افق امروز را می دیدند، دست دشمن را خواندند و کاری ماندگار کردند. به همین دلیل باید بگوییم روز ارتش در واقع روز امام خمینی(ره) است.

وی در ادامه با بیان اینکه تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی کار بزرگ دیگری بود که در ارتش انجام شد، خاطرنشان کرد: اعتماد امام(ره) به ارتش از سر شناخت دقیق بود و امام حساب سران ارتش را از بدنه انقلاب جدا می­دانست.

باقری با اشاره به ۱۲ بهمن و ورود تاریخی امام به ایران، گفت: پیوستن ارتش به انقلاب و بیعت کارکنان ارتش با امام خمینی سبب تسریع در پیروزی انقلاب شد.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع انحلال ارتش در آغاز انقلاب، اظهار داشت: بعضی ها در سال های اول انقلاب با اقداماتشان زمینه تضعیف ارتش را فراهم آوردند، اما امام راحل با شناخت اعتقاد بدنه ارتش به اسلام و نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، علاوه بر حفظ کیان کشور و خنثی سازی زمزمه های تجزیه طلبانه، اعتماد خود را به نیروهای مسلح نشان دادند.

باقری همچنین به نقش ارتش در شکل گیری نهاد سپاه اشاره کرد و گفت: شهید کلاهدوز که به عنوان یکی از بنیانگذاران سپاه شناخته می شود در واقع یک افسر ارتش بود که در شکل گیری، تجهیز و آموزش نیروهای سپاه نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به حضور ارتش در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: با شروع جنگ تحمیلی، ارتش در جبهه های نبرد حضور یافت و مانع از پیشروی دشمن و رسیدن به هدفش که فتح سه روزه کشور بود برسد. این نقش باید به نسل جدید بازگو شود چرا که ارتش در تمام دوران دفاع مقدس نقشی ماندگار و افتخار آمیز برای کشور داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار