|
|
کدخبر: ۱۶۱۵۶۲

در حال به روز رسانی / بذرپاش در صحن علنی مجلس:

نماینده تهران در مجلس اعلام کرد: طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با ۹۳ امضا در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) پارلمان، سوال ملی خود را از علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد.

این سوال پیش از این در کمیسیون آموزش و تحقیقات پارلمان مورد بحثو بررسی قرار گرفته بود اما به دلیل قانع نشدن نمایندگان سوال کننده از پاسخ های وزیر، سوال برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس موکول شد.

بذرپاش این سوال را به نمایندگی از ۳ نفر از وکلای ملت مطرح کرد که در آن پرسیده بودند: علت به کارگیری افرادی که در سنین بازنشستگی قرار دارند و حدود ۱۰ سال است که از زمان بازنشستگی آنان گذشته است، در وزارتخانه ای که بیشترین کار را با قشر نوجوان و جوان جامعه دارد، با توجه به اینکه بسیاری از نیروهای موجود از نیروهای خدوم و آماده به کار هستند، چیست؟

بذرپاش در توضیحاتی درباره سوالش، گفت: زمانی که بنده قرار بود سوال را مطرح کنم، نمایندگان از استان های مختلف نزد بنده آمدند و ابراز نارضایتی خودشان را اعلام کردند، از استان های گلستان، خراسان، کرمان، تهران، مرکزی، اصفهان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی و از همه استان ها آمدند و اعتراضشان را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه همین الان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۹۳ امضا در دستور کار نمایندگان قرار دارد، گفت: نسبت به آمار آقای وزیر انتقاداتی دارم، باید بگویم این افرادی که در صحن علنی نشسته اند، نمایندگان ملت هستند و با مردم سروکار دارند و برداشتی که شما دارید را ما نداریم، درست است که دولت تغییر کرده ولی یکی از شعارهای دولت رعایت اعتدال در انتصاب مدیران بود، همین الان آقای وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که ۳۵ درصد از مدیران گذشته در وزارت آموزش و پرورش حضور دارد که این به معنای تغییر ۶۵ درصدی مدیران آموزش و پرورش است که این نوعی رکورد در عزل و نصب هاست که شاید بتوان آن را در کتاب گینز هم ثبت کرد.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: من آمار عزل و نصب ها را دارم که مربوط به یک ماه پیش است که طبق آن آمار ۴۰۰ مدیر تغییر کردند، کسی نافی این نیست که دولت تغییر کرده ولی یکی از خورده هایی که به گذشته می گرفتید بازنشستگی و خانه نشینی بسیاری از کارشناسان در امر تعلیم و تربیت بود.

وی افزود: در جریان رای اعتماد مجلس به کابینه بنده به عنوان مخالف برنامه کلی دولت در صحن علنی سخنرانی کردم، انتقاد ما به کابینه معرفی شده کم تحرکی و خسته بودن وزرای معرفی شده بود که آقای رئیس جمهور نیز برخی از موارد را در این زمینه پذیرفت و خودش قول داد که در بدنه دستگاه های اجرایی این امر جبران شود، من همکارانم را به قضاوت وا می دارم، آیا در بدنه وزارت آموزش و پرورش این موضوع جبران شده است؟!

بذرپاش ادامه داد: اگر در گذشته یک امر اشتباهی رخ داده، آیا این موضوع می تواند توجیهی برای تکرار این اشتباه در آینده باشد؟! به نظر نمی رسد این پرسش پاسخ درستی داشته باشد، وقتی مجلس تشخیص داد به وزیر قبلی معرفی شده آقای رئیس جمهور به دلایل مختلف رای ندهد و تشخیص داد به آقای فانی رای دهد، به خاطر این بود که وزارت آموزش و پرورش سیاسی نشود و کارا باشد اما آیا هم اکنون وزارتخانه آموزش و پرورش هم کاراست و هم غیرسیاسی؟! به نظر هم کم کار است، هم کم تحرک و هم سیاسی. این حرف بنده نیست بلکه نظر بسیاری از نمایندگان مجلس است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: بالاخره آقای وزیر مسئولیت تربیت نسل آینده کشور را برعهده دارد، باید بگویم مردم با یک اعتمادی، فرزندان خود را به امانت به شما می سپارند، شما مسئول امور شریف ترین و خدوم ترین پرسنل و مدیران و کارمندان جمهوری اسلامی ایران هستید به نام فرهنگیان که جزو عناصر شریف و زحمتکش جامعه که پربازده و کم عایدی هستند، اما این در شأن یک وزیر نیست که بخواهد با این عناصر با برخی عناوین به عنوان مثال اینکه ۱۰۰ هزار فرهنگی ناکارآمد در کشور داریم، نیست، حتما فرهنگیان از بنده و امثال بنده و بسیاری از مدیرانی که شما منصوب کرده اید کاراتر هستند.

ادامه دارد…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار